پرستاری بدون کنکور

شنبه 31 شهريور 1397
10:00
bama

پرستاری بدون کنکور


در این مقاله پرستاری بدون کنکور مورد بررسی قرار می گیرد. داوطلبانی که قصد شرکت در رشته پرستاری بدون کنکور دارند با مطالعه مقاله پرستاری بدون کنکور از راه دیگر تحصیل در رشته پرستاری بدون شرکت در آزمون سراسری مطلع خواهند شد. همان طور که می دانید داوطلبان زیادی قصد شرکت در رشته های پزشکی و پیراپزشکی را دارند که تعداد محدودی به خواسته ی خود می رسند، مابقی داوطلبان می توانند در صورتی که از شرایط ثبت نام بدون کنکور پرستاری برخوردار شوند، این راه را انتخاب کنند. ابتدا باید بگوییم که پرستاری بدون کنکور وجود دارد اما شرایط ورود به آن کمی متفاوت تر از سایر رشته ها است. داوطلبانی که قصد تحصیل در رشته بدون کنکور پیراپزشکی را دارند، می توانند در رشته کاردانی وارد پردیس های خودگردان شوند که شرایط بعد از تحصیل خواهند داشت. اما این سبک ورود به دانشگاه برای برخی از رشته ها وجود دارد و رشته پرستاری به این صورت نیست. داوطلبانی که قصد دارند در رشته پرستاری بدون کنکور شرکت کنند، برای اطلاع از شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پرستاری با ادامه مقاله همراه ما باشید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور پرستاری

داوطلبان عزیزی که قصد دارند در رشته پرستاری بدون کنکور شرکت کنند میتوانند در خارج از کشور به تحصیلات خود ادامه دهند اما همانطور که اطلاع دارید در گذشته و تا چند وقت یش امکان تحصیلی غیرمستقیم بدون کنکور در داخل کشور وجود داشت، در ادامه شرایط تحصیل در د اخل کشور را مشاهده می کنید.

  • اولین شرط، تحصیل داوطلبان در یکی از رشته های تجربی یا ریاضی و فیزیک در دوران دبیرستان است. بنابراین داوطلبانی که در سایر رشته ها به تحصیل پرداخته اند، مجاز به ثبت نام نیستند.
  • دومین شرط گذراندن 72 واحد درسی در خارج از کشور است که این 72 واحد خود شرایطی دارد که در مباحث بعدی به طور مفصل راجع به آن صحبت خواهیم کرد.
  • معدل 72 واحد پاس شده باید بیش از 15 باشد.
  • معدل دوران دبیرستان (دیپلم) باید بالای 16 باشد.

تا به اینجا با شروط و نحوه ی پذیرش پرستاری بدون کنکور تا قبل از تغییرات ایجاد شده در قانون آموزش وزارت بهداشت آشنا شده اید. در ادامه تغییرات ایجاد شده در ثبت نام و پذیرش بدون کنکور پرستاری را مشاهده خواهید کرد.

شرایط جدید انتقالی دانشجویان پرستاری خارج از کشور

با توجه به تغییرات و به تصویب رسیدن قانون جدید وزارت بهداشت دیگر امکان تحصیل در دانشگاه های داخلی کشور برای پرستاری بدون کنکور وجود نخواهد داشت، افرادی که از سال 2019 برای تحصیل به خارج از کشور می روند در حین تحصیل نمی توانند انتقالی به پردیس های ایران بگیرند و در صورتی که در دانشگاه های معتبر تحصیلات خود را به اتمام برسانند میتوانند وارد کشور شوند و مدرک خود را تطبیق بزنند.

به داوطلبان عزیز پیشنهاد میکنیم بعد از مطالعه شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پرستاری مقاله پذیرش بدون کنکور کارشناسی پرستاری 97 را نیز مطالعه کنند.


[ بازدید : 82 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به bama است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]