خرید باتری سمعک

دوشنبه 11 مهر 1401
15:21
bama

باتری سمعک


باتری یکی از مهمترین اجزای سمعک است و قدرت و کیفیت آن در عملکرد سمعک بسیار موثر خواهد بود. باتری سمعک در مدل‌های شارژی و معمولی در بازار موجود می‌باشند و به طور کلی باید بدانیم که باتری تحت چه شرایطی عمر بیشتری خواهد داشت. خرید باتری با کیفیت و نگهداری صحیح از آن از جمله مواردی است که در ماندگاری و دوام باتری موثر می‌باشد.
سمعک دستگاهی است که به شنوایی افراد کمک می‌کند و به همین دلیل نحوه عملکرد آن از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین انتخاب اجزای سمعک مانند باتری در عملکرد بهتر و طول عمر بیشتر سمعک نقش مهمی دارد. در این مقاله قصد داریم انواع مختلف باتری سمعک و نحوه نگهداری صحیح از آن را بررسی کنیم.

انواع باتری سمعک


باتری سمعک در اندازه‌های مختلف و مناسب برای انواع سمعک در بازار موجود می‌باشد. باتری‌ها بر اساس اندازه به پنج دسته 5، 10، 13، 312 و 675 تقسیم می‌شوند. هر یک از اندازه‌های ذکر شده برای سمعک خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد و باید متناسب با ظرفیت سمعک انتخاب شود.
عمر باتری سمعک به میزان استفاده از آن بستگی دارد. به عنوان مثال اگر 16 ساعت در روز از سمعک استفاده شود بسته به اندازه باتری و نوع آن، از 5 روز تا دو هفته باتری قابل استفاده خواهد بود. اگر سمعک کمتر از این مدت زمان کار کرد ممکن است سمعک مشکلی داشته باشد و یا اینکه باتری کیفیت مطلوبی ندارد و زود خالی می‌شود.
در نگهداری باتری‌های شارژی و غیر شارژی سمعک باید کمی دقت کنید تا عمر مفید باتری بیشتر شود. چند نکته مهم که می‌تواند در بهبود عملکرد باتری موثر باشد عبارتند از:
باتری را هنگامی که خیلی گرم است به شارژر متصل نکنید. باتری باید با دمای اتاق هم دما باشد در غیر اینصورت از عمر مفید آن کاسته خواهد شد.
هنگامی که سمعک را خاموش کردید و آن را نیاز نداشتید، در قسمت باتری را باز بگذارید تا دمای باتری پائین بیاید و رطوبت موجود در اطراف و روی باتری تبخیر شود.
باتری را بدون بسته بندی داخل کیف یا جیب نگذارید زیرا ممکن است برچسب باتری از آن جدا شود و باتری فعال شود.
باتری را در معرض اشیای فلزی قرار ندهید زیرا ممکن است باتری را خالی کند و یا آن را ضعیف کند.
به تاریخ روی باتری دقت کنید. اگر باتری‌هایی دارید که قبلا خریداری کردید ابتدا آنها را استفاده کنید سپس باتری‌های جدید را از بسته بندی خارج کنید.
هرگز باتری سمعک را درون فریزر قرار ندهید. برخی از افراد بر این باورند که با گذاشتن باتری در داخل فریزر از هدر رفتن شارژ باتری جلوگیری می‌شود. اما در مورد باتری‌های سمعک زینک- ایر این موضوع کاملا عکس عمل می‌کند و باتری تخلیه می‌شود. باتری باید در دمای معمولی اتاق نگهداری شود.
اگر سمعک خود را به مدت چند روز استفاده نمی‌کنید، بهتر است باتری ها را در بیاورید. ماندن باتری درون سمعک ممکن است موجب فاسد شدن باتری شود و به سمعک آسیب برساند.
والدینی که کودکانشان از سمعک استفاده می‌کنند باید بسیار مراقب باشند تا باتری‌ها در دسترس کودکان قرار نگیرد. زیرا امکان بلعیده شدن باتری توسط کودکان وجود دارد و بسیار خطرناک است. به همین دلیل باید سمعک را در زمان استراحت درون قاب مخصوص قرار دهید تا کودکان با ان بازی نکنند و باتری آن را در نیاورند.

همچنین یهتر است در زمان خرید باتری سمعک از برندهای با کیفیت و معروف استفاده کنید. کیفیت باتری در عملکرد سمعک بسیار موثر است و بی کیفیت بودن باتری و فاسد شدن آن ممکن است به سمعک آسیب بزند و عملکرد سمعک را ضعیف کند. اگر باتری باکیفیت خریداری می‌کنید اما مصرف سمعک زیاد است و باتری زود خالی می‌شود، ممکن است سمعک مشکلی داشته باشد. به همین علت حتما سمعک را به متخصص نشان دهید.


برچسب ها: باتری سمعک ,
[ بازدید : 102 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به bama است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]