دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد

يکشنبه 26 اسفند 1397
15:42
bama

دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد

اگر داوطلب شرکت در آزمون ورودی دکتری 98 هستید، بایستی در تاریخ های معین شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور (12-6 آذرماه 1397)، نسبت به ثبت نام اقدسازمان سنجش، نتایج اولیه در هفته ی آخر فروردین ماه 1398 توسط سازمان سنجش اعلام می شود. داوطلبان متقام نمایید. آزمون دکتری سراسری و آزاد همزمان در تاریخ 3 اسفندماه 1397 برگزار خواهد شد. که مطابق زمان بندی اضی تحصیل در دانشگاه های آزاد که در کارنامه ی اولیه منتشر شده توسط سازمان سنجش، در دانشگاه های آزاد مجاز اعلام شده اند، می توانند با مراجعه به سایت در نیمه ی اول اردیبهشت ماه و با مطالعه ی دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد ، به انتخاب رشته اقدام نمایند.

دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد شامل مباحث انتخاب رشته و پذیرش دانشجو، پذیرش نهایی داوطلبان، شرایط و نحوه ثبت نام در دوره ی دکتری تخصصی بدون آزمون، شرایط پذیرش در دوره ی دکتری تخصصی پژوهش محور، سهمیه ی رزمندگان و ایثارگران، سهمیه مربیان، پذیرش اتباع خارجی، انتخاب رشته اینترنتی و جداول نام و کد رشته ها، واحدهای دانشگاه، نام و کد استان و شرایط خدمت وظیفه عمومی است. توصیه ی ما این است که اگر قصد ادامه ی تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد را دارید، حتماً دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد را به دقت مطالعه نمایید . البته از آنجایی که انتخاب رشته بسیار مهم و سرنوشت ساز است، حتماً در این باره از تجربه دیگران استفاده کنید. شایان ذکر است که متقاضیان بایستی پس از مجاز شدن در کارنامه ی اولیه، با خرید کارت اعتباری انتخاب رشته از طریق سامانه آزمون دانشگاه آزاد، در بازه ی زمانی اعلام شده توسط سازمان، اقدام به انتخاب رشته نمایند.

دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد

همزمان با اعلام نتایج اولیه آزمون ورودی دکتری (که به صورت هماهنگ در 3 اسفندماه سال 97 برگزار خواهد شد) در سایت سازمان سنجش در هفته ی آخر فروردین ماه 1398، آن دسته از داوطلبانی که متقاضی ادامه تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد می باشند، بایستی پس از مجاز اعلام شدن در کارنامه ی اولیه منتشر شده توسط سازمان سنجش، به سایت دانشگاه آزاد مراجعه نمایند و از نیمه ی اول اردیبهشت ماه 1398، نسبت به دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد و مطالعه ی دقیق ضوابط و شرایط آن اقدام نمایند. به یاد داشته باشید که انتخاب رشته دکتری آزاد سال 98 در نیمه ی اول اردیبهشت ماه و به صورت اینترنتی با مراجعه به سایت آزمون دانشگاه آزاد امکان پذیر خواهد بود. در نهایت پس از بررسی دقیق دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد 98 ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد بزنید.

در این مقاله به بررسی دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 98پرداختیم.
اگر سوالی در زمینه دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

شماره تلفن فقط از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد در سراسر کشور : 9099071974


[ بازدید : 70 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

سطل زباله

يکشنبه 26 اسفند 1397
15:42
bama

سطل زباله

سطل زباله یکی از وسایل مورد نیاز در هر محیط است ، فضاهای باز و یا بسته از جمله ادارات و یا پارک ها از سطا های زباله برای حفظ بهداشت محیط و نظافت استفاده می شود ، مسلما نمی توان اهمیت و الزام سطل های زباله را در هر مکان نادیده گرفت، بنابراین اگر در محیط کاری ، منزل و مجتمع های خود جای خالی این محصول را در مکان هایی خالی میبینید همراه ما باشید. برای تهیه آن باید ابتدا با انواع سطل زباله که با محیط شما سازگار باشد آشنا شوید.کالاپلاست عرضه کننده انواع سطل های زباله با کیفیت است که سعی داریم به شما عزیزان معرفی کنیم، یکی از محصولات این فروشگاه بزرگ و قابل اعتماد ؛ سطل زباله است ، همراه ما باشید تا با ویژگی ها و مشخصات سطل زباله بیشتر آشنا شوید.

ویژگی های سطل زباله

لازم است قبل از خرید هر محصول از جمله سطل زباله راجع به جزئیات ، معایب و مزایای آن مطلع شوید تا در انتخاب خود مطمئن تر باشید، همراه ما باشید.ابتدا کیفیت سطل زباله را به عنوان یک ویژگی معرفی می کنیم ، به این دلیل که جنس این محصول از یک نوع پلاستیک مقاوم و مرغوب به نام پلی اتیلن ساخته شده است.سطل زباله پلاستیکی 120 لیتری در سه نوع سطل زباله پدال دار ، سطل زباله بدون پدال و سطل زباله با درب دمپری (بادبزنی) تولید می شود این مدل از مدل های پر فروش این مجموعه میباشد و مناسب سوپر مارآپارتمان های مسکونی، پارکینگ ها و .... میباشد. دارای چرخهای محکم و مقاوم با دوام بالامناسب جهت استفاده در ساختمانها ، ادارات ، راه روها و راه پله ها ، مجتمع های مسکونی ،بیمارستان ها ، مراکز بهداشتی ، آشپرخانه ها ، کارخانجات و ....

اگر قصد خرید سطل زباله را دارید با کالاپلاست تماس گرفته و این محصول را در رنگ مورد نظر سفارش دهید.


برچسب ها: سطل زباله ,
[ بازدید : 69 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]

انتخاب رشته پایه نهم

شنبه 25 اسفند 1397
15:57
bama

انتخاب رشته پایه نهم

در این مقاله به موضوع انتخاب رشته پایه نهم پرداخته شده است. به دانش آموزانی که قصد ورود به پایه نهم را دارند، توصیه می شود این مقاله را مطالعه کنند تا از جزئیات و حساسیت های پایه نهم مطلع باشند. دانش آموزان پایه نهم در مرحله انتخاب رشته می باشند. بنابراین لازم است نکات قابل توجهی که در این مقاله درج شده است را بدانند. دانش آموزان عزیز به این نکته توجه داشته باشید که برای انتخاب رشته پایه نهم، نمرات درسی سه سال دوران متوسطه اول مورد بررسی قرار می گیرد و تنها شامل نمرات پایه نهم نمی باشد. بنابراین با توجه به نمرات سال هفتم، هشتم و نهم، دانش آمزان وارد رشته های مورد نظر خود می شوند. در صورتی که دانش آموزان رتبه قابل قبول برای ورود به رشته ریاضی –فیزیک را به دست نیاورند، می بایست سایر رشته های مجاز شده را انتخاب کنند

شرایط انتخاب رشته در پایه نهم

دانش آموزان عزیز در انتخاب رشته پایه نهم به سهمیه ها توجه داشته باشید، اما برای انتخاب رشته چه معیار و ملاک هایی را بررسی کنیم تا انتخاب رشته ی صحیح و مناسبی داشته باشیم. در ادامه به طور کامل مواردی که در انتخاب رشته مورد توجه قرار می گیرد را ذکر می کنیم:

علاقمندی به رشته ی انتخابی

نظر و مشاوره والدین

نظر معلمان تمامی دروس

نتیجه ی کسب شده در آزمون های مشاوره ای

نمرات درسی دانش آموزان

ملاک های انتخاب رشته پایه نهم

اولین موردی که بایستی در انتخاب رشته پایه نهم به آن دقت کنید، نمرات پایه هفتم، هشتم و نهم است. از آنجایی که ضرایب دروس برای همه ی رشته ها یکسان است، انتخاب رشته پایه نهم به رتبه بستگی دارد. از طرفی سهمیه نیز بر انتخاب رشته تاثیر دارد. اگر قصد انتخاب رشته را دارید، پیشنهاد می کنیم علاقه مندی و توانایی خود را در نظر بگیرید و برای آگاهی از بهترین رشته مناسب خودتان، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

نظر مشاوره تحصیلی

موارد گفته شده در انتخاب رشته پایه نهم دانش آموزان مورد بررسی قرار می گیرد. هر یک از موارد گفته شده امتیاز خاصی را در بر دارد، برای اطلاع از امتیازات موارد گفته شده، جدول زیر را مشاهده کنید.

معرفی رشته های پایه نهم

شاخه های تحصیلی در دوره دوم متوسطه را مشاهده کنید:

شاخه نظری (ریاضی، تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی)

شاخه فنی و حرفه ای

شاخه کاردانش

همان طور که مطلع هستید، شاخه نظری که شامل رشته های ریاضی، تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی می شود، از شاخه های پرطرفدار در بین دانش آموزان می باشد.

انتخاب رشته پایه نهم انسانی

دانش آموزانی که در دروس ادبیات فارسی و عربی تخصص دارند، وارد رشته علوم انسانی می شوند. در این رشته دانش آموزان از حافظه قوی بهره مند هستند و حفظیات آنان نقش مؤثری در مجموع سه نمره خرداد و شهریور در هر یک از دروس زبان و ادبیات فارسی، عربی و مطالعات اجتماعی در دوره متوسطه نمره بالاتر از 42 کسب کنند.

از بازار کار و شرایط پذیرش رشته های انسانی باخبرید؟ با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

انتخاب رشته پایه نهم تجربی

نمرات دروس نام برده شده در سه سال دوره اول متوسطه با در نظر گرفتن ضرایب گفته شده حداقل 378 می باشد. دانش آموزانی که در دروس زیست شناسی، ریاضی، شیمی قوی هستند وارد رشته علوم تجربی می شوند، در سال های اخیر استقبال دانش آموزان از رشته ی علوم تجربی زیاد شده است و این امر موجب رقابت سنگین و سخت در کنکور تجربی می شود.

تصمیم گرفته اید که رشته تجربی را انتخاب کنید؟ با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

انتخاب رشته پایه نهم ریاضی

نمرات دروس ریاضی و علوم تجربی در سه پایه اول متوسطه، حداقل 252 می باشد. دروس ریاضی و علوم با ضریب 3 محاسبه می شود. اما دانش آموزانی که وارد رشته ریاضی فیزیک می شوند، از مهارت ریاضی و حل مسائل و فیزیک بهره مند هستند. هر یک از فصول درس فیزیک رشته و گرایش دانشگاهی را تشکیل می دهد. دروس ریاضی و فیزیک برای دانش آموزان این رشته با ضریب 3 درنظر گرفته شده است و حداقل نمره کسب شده در سه پایه دوره اول متوسطه 252 می باشد.

شاید در رشته ای دیگری جز ریاضی موفق تر باشید! با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

انتخاب رشته پایه نهم فنی حرفه ای

رشته فنی و حرفه ای شامل 4 زیر گروه هنر، مدیریت، خدمات و صنعت و کشاورزی می باشد. با توجه به مهارت فنی که در این رشته کسب می شود، دانش آموزان راحت تر وارد بازار کار می شوند.

دانش آموزانی که وارد این رشته می شوند، باید مجموع نمرات مرتبط با رشته در دوره راهنمایی و پایه اول متوسطه حداقل 120 و معدل آن ها نیز بالای 12 باشد.

میدانید کدام یک از رشته های فنی حرفه ای بازار کار بهتری دارند؟ با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

انتخاب رشته پایه نهم کاردانش

کار و دانش شباهت زیادی به رشته فنی و حرفه ای دارد. برای ورود به این رشته، نمرات درسی ریاضی (ضریب 2) و درس کار و فناوری (ضریب 3) در سه سال دوره اول متوسطه باید حداقل 180 و معدل بالای 12 باشد. زیر گروه های این رشته مانند رشته فنی و حرفه ای است.

اگر در رشته ی دیگری تحصیل کنید، شاید موفق تر شوید! با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

با توجه به موارد گفته شده، دانش آموزان عزیز با توجه به استعداد و توانایی های خود و همچنین با توجه به علاقه ی فردی، رشته مناسبی را انتخاب می نمایند. با شناخت استعداد ها و شناخت رشته های گفته شده و همچنین توجه به امکانات و شرایط هر رشته، می توانید با انتخابی صحیح، آینده تحصیلی مطلوبی داشته باشید.

برای انتخاب رشته حرفه ای منحصر به فرد خود با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

حداقل نمره برای انتخاب رشته نهم تجربی

ورود به هریک از شاخه ها و رشته های تحصیلی نیاز به کسب حداقل نمرات دروس تخصصی پایانی نوبت دوم (نمره خرداد ماه) مربوط به آن رشته است. به عبارت دیگر در صورت عدم کسب حداقل میانگین دروس تخصصی در سه پایه هفتم، هشتم و نهم (هفتم و هشتم با ضریب 1 و نهم با ضریب 3) برای رشته ها، سایر عوامل و ملاک های هدایت تحصیلی آن دانش آموز در تنظیم نمون برگ هدایت تحصیلی بی اثر خواهد بود و اولین شرط کسب رشته به دست آوردن حداقل نمره است.

یعنی اگر دانش آموز میانگین لازم دروس اعلام شده زیر را کسب نکند بقیه امتیازها ( 10 امتیاز نظر دانش آموز- 30 امتیاز آزمون مشاوره ای - 10 امتیاز نظر دبیر- 5 امتیاز نظر والدین - 10 امتیاز نظر مشاور و 35 امتیاز عملکرد تحصیلی) حتی در صورت امتیاز بالا بی اثر خواهد بود و (در فرم هدایت تحصیلی 6 و 7) به معنای عدم کسب رشته است. برای رشته تجربی حداقل معدل درس ریاضی 14 و درس علوم 13 در نظر گرفته می شود.

برای آگاهی از میزان تاثیر نمره و سهمیه در انتخاب رشته تجربی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

حداقل نمره برای انتخاب رشته نهم ریاضی

اگر داوطلب انتخاب رشته پایه نهم ریاضی هستید، بایستی علاوه بر کسب امتیاز در آزمون مشاوره ای، نظر والدین، نظر دبیر و عملکرد تحصیلی، حداقل میانگین را در نمرات هفتم، هشتم و نهم در درس ریاضی 14 و در درس علوم 13 کسب کرده باشید. شایان ذکر است که کسب حداقل نمره برای انتخاب رشته ریاضی در دروس ریاضی و علوم الزامی است.

برای آگاهی از میزان تاثیر نمره و سهمیه در انتخاب رشته ریاضی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

حداقل نمره برای انتخاب رشته نهم انسانی

در هنگام انتخاب رشته پایه نهم، علاوه بر علاقه مندی، باید به شرایط لازم برای پذیرش در رشته انسانی هم توجه کنید. به عبارتی علاوه بر کسب امتیاز آزمون مشاوره ای، امتیاز حاصل از نظر دبیر، امتیاز والدین، مشاور و امتیاز عملکرد تحصیلی، بایستی حداقل میانگین را نمرات هفتم و هشتم و نهم در درس زبان و ادبیات فارسی 14، در درس مطالعات اجتماعی 13 و در درس عربی 12 کسب کنید.

برای آگاهی از میزان تاثیر نمره و سهمیه در انتخاب رشته انسانی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

در نهایت پس از بررسی نکات مرتبط با انتخاب رشته پایه نهم 98 ، پیشنهاد می کنیم سری هم به انتخاب رشته پایه نهم بزنید.


[ بازدید : 62 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

دفترچه انتخاب رشته دکتری

شنبه 25 اسفند 1397
15:56
bama

دفترچه انتخاب رشته دکتری

در این مقاله با موضوع دفترچه انتخاب رشته دکتری همراه داوطلبان دکتری 98 هستیم. مقطع دکتری بالاترین مقطع تحصیلی می باشد و داوطلبانی وارد دانشگاه های دکتری خواهند شد که از سطح علمی بالایی برخوردار باشند. اولین قدم برای انتخاب رشته دکتری 98، مطالعه کامل دفترچه انتخاب رشته دکتری 98 می باشد.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری

دفترچه انتخاب رشته دکتری ، در تاریخ اواخر فروردین منتشر خواهد شد. داوطلبان عزیز با مشخص شدن نتایج آزمون دکتری می توانند دفترچه انتخاب رشته دکتری 98 را مطالعه کنند.

اطلاعات دفترچه انتخاب رشته دکتری

در دفترچه انتخاب رشته دکتری سه بخش وجود دارد.

  1. بخش اول کلیات
  2. بخش دوم رویه های ثبت نام و اجرای آزمون
  3. بخش سوم جداول و فرم ها

بخش اول دفترچه انتخاب رشته دکتری

بخش اول دفترچه انتخاب رشته دکتری شامل اطلاعات زیر است: مقدمه، هدف و سیاست ها، تعاریف و مفاهیم برخی اصطلاحات بکار رفته در دفترچه، شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان، مقررات وظیفه عمومی، شرایط و ضوابط ثبت نام اتباع خارجی، شرایط اختصاصی ویژه بورس خارج از کشور، سهمیه ها

بخش دوم دفترچه انتخاب رشته دکتری

در بخش دوم دفترچه به رویه های ثبت نام و اجرای آزمون پرداخته شده است. از جمله اطلاعات این بخش، مراحل آزون، مدارک لازم برای ثبت نام و شرکت در آزمون، تکالیف داوطلبان برای شرکت در آزمون و نحوه تکمیل ظرفیت تقاضانامه ثبت نام اینترنتی، امتحانات و نحوه پذیرش دانشجو می باشد.

بخش سوم دفترچه انتخاب رشته دکتری

در این بخش جداول و فرم ها قرار گرفته است. 9 جدول در این بخش با عنوان:

  1. ضرایب دروس مواد آزمونی رشته های امتحانی، در گروه های آزمایشی مربوط
  2. کد و نام استان، نام و کد شهرستان محل تولد و اقامت

3 تا 9. رشته ها و مواد و ضرایب کلیه رشته ها و گروه های آزمایشی علاوه بر جدول ها، فرم مخصوص معدل و تعداد واحدهای گذرانده شده برای دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای و فرم پیش نویس تقاضانامه ثبت نام آزمون و همچنین نکات و توصیه های مهم در این بخش قرار می گیرند.

اهمیت مطالعه دفترچه انتخاب رشته دکتری

همان طور که در مقالات انتخاب رشته دکتری گفته شد، مطالعه دفترچه انتخاب رشته حائز اهمیت است. داوطلبان برای اطلاع از کد رشته، سهمیه ها، ضوابط و قوانین و مدارک مورد نیاز جهت شرکت در آزمون رشته موردنظر، جداول زمانبندی آزمون ورودی دکتری 98 نیاز دارند دفترچه انتخاب رشته دکتری 98 را مطالعه کنند. در دفترچه انتخاب رشته دکتری تمامی ضوابط و نکات ریز و قابل توجه درج شده است از این رو بهترین منبع برای اطلاع از نحوه و شرایط انتخاب رشته دکتری 98 ، مراجعه به دفترچه انتخاب رشته دکتری 98 میباشد.

برخی از نکات مندرج در دفترچه انتخاب رشته دکتری را مشاهده کنید

  1. اطلاعات کارت اعتباری، شماره پرونده و کد پیگیری را به مدت یکسال حفظ نمایید.
  2. آوردن تلفن همراه، ماشین حساب و هرگونه یادداشت و برگه در آزمون ممنوع است.
  3. مسئولیت هر گونه خطا در درج اطلاعات اشتباه در تقاضانامه متوجه شخص داوطلب است. و سازمان سنجش آموزش کشور به هیچ وجه امکان اصلاح اشتباهات مذکور را نداشته و هیچگونه عذری پذیرفته نخواهد شد.

به داوطلبان دکتری 98 پیشنهاد میکنیم بعد از مطالعه مقاله دفترچه انتخاب رشته دکتری ، به مقاله دفترچه انتخاب رشته دکتری مراجعه کنید.


[ بازدید : 74 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]

مشاوره کنکور

چهارشنبه 22 اسفند 1397
16:09
bama

مشاوره کنکور

به حتم کنکور یکی از آزمون های سرنوشت ساز در زندگی مان محسوب می شود. زیرا آینده کاری و تحصیلی ما در گرو کنکور است. هر چند این سال ها با پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور، دید افراد نسبت به کنکور تغییر کرده است و نحوه کنکور کوچک شده است. اما همچنان برای تحصیل در رشته های خاص و دانشگاه های برتر نیاز به قبولی در کنکور است. موفقیت در کنکور و ساختن آینده ای بهتر، نیاز به داشتن دانش مناسب، استفاده از منابع و جامع، برنامه ریزی، هدف گذاری و همراهی فردی آگاه و مطمئن و دریافت مشاوره کنکور دارد. اما یک مشاوره کنکور خوب دارای چه ویژگی هایی است؟ و چگونه می توان یک مشاوره کنکور حرفه ای دریافت کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید و پاسخ بسیاری از سؤالات خود را دریافت کنید.

مشاوره برای کنکور

آیا واقعاً حضور یک مشاوره کنکور لزوم دارد؟

بله، دریافت یک مشاوره کنکور اهمیت بالایی دارد. آزمون کنکور یک آزمون سرنوشت ساز است و از آنجایی که مسیر آینده شما را مشخص می کند، ایجاد استرس، نگرانی، اضطراب و ترس نیز می کند. همچنین منابعی که کنکور مورد ارزیابی قرار می گیرد زیاد است و حجم بالایی نیز دارد. خواندن، یادگرفتن، به ذهن سپردن و در لحظه به یاد آوردن این حجم از مطالب نیز کار دشواری است. به همین دلیل است که دریافت مشاوره کنکور اهمیت پیدا می کند. مشاوران تحصیلی کنکور به شما کمک می کنند تا زمان خود را مدیریت کنید، بهینه درس بخوانید، تمرکز مناسب داشته باشید و استرس خود را به یک نیروی محرکه تبدیل کنید.

مشاور کنکور

از اولین اقدامات مشاوره کنکور ، تعیین و مشخص کردن مسیر شماست. وقتی شما یک هدف مشخص دارید، برای رسیدن به آن نیز یک مسیر مشخص دارید. بنابراین می توانید از اتمام انرژی خود برای رسیدن به مقصد استفاده کنید. تغییر پیوسته هدف به مانند تغییر مسیر است و باعث هدر رفتن انرژی و کاهش سرعت شما می شود. مشاوره کنکور هدف شما را برایتان مشخص می کند. وقتی می گوییم هدفتان را مشخص می کند، یعنی از میان کوهی از اهداف و آرزوها، هدف اصلی شما را بیرون می کشد و مسیر مستقیم برای رسیدن به آن را مشخص می کند و شما را برای رسیدن به آن یاری می کند.

مشاوره کنکور بهترین نحوه مطالعه مناسب شما را به شما یاد می دهد تا در زمانی مشخص بازده ای بیشتری داشته باشید. در این صورت شما می توانید با اطمینان گام بردارید و به سمت هدف خود حرکت کنید.

مشاوره کنکور ارشد

تنها آزمون کنکور نیست که نیاز به مشاوره دارد. بلکه کمک گرفتن از یک مشاوره کنکور برای آزمون ارشد و دکتری هم کاری عاقلانه است. هدف در کنکور ارشد تا حدی مشخص است. مگر آن که در رشته تحصیلی کارشناسی خود راضی نباشید و بخواهید در رشته دیگری تحصیل کنید. در کنکور ارشد، شما چراغ های مقصد را می بینید اما به علت داشتن زمان محدود باید مسیر مستقیم و درست را انتخاب کنید یافتن این مسیر را به مشاوره کنکور ارشد بسپارید. در این صورت است که می توانید اطمینان یابید در مسیری درست قدم بر می دارید.

یکی دیگر از ویژگی های مشاوران تحصیلی کنکور در تمام مقاطع، جلوگیری از اشتباه کردن است، هر چند بسیار کوچک باشد، کنکور آزمون خطا و امتحان نیست بنابراین برای قبولی در آن باید بهترین مسیر را انتخاب کرده و هر اشتباه کوچکی را کنار گذاشت تا مانعی برای رسیدن به هدف وجود نداشته باشد.
پیشنهاد میکنم مشاوره کنکور را از دست ندهید.

اگر برای کنکور خود به دنبال مشاور می گردید و مایل به دریافت مشاوره کنکور هستید، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. مشاوران تحصیلی آیدانیتو آماده ارائه راهنمایی به شما عزیزان هستند.

شماره تماس فقط از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد در سراسر کشور : 9099071974


برچسب ها: مشاوره کنکور ,
[ بازدید : 79 ] [ امتیاز : 5 ] [ نظر شما :
]

انتخاب رشته دکتری سراسری

سه شنبه 21 اسفند 1397
15:35
bama

انتخاب رشته دکتری سراسری

مرحله انتخاب رشته دکتری سراسری 98 بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 98 است و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شوند، می توانند برای انتخاب رشته اینترنتی دکتری سراسری 98 آماده شوند. در مرحله انتخاب رشته داوطلب مجاز شده می بایست 50 کد رشته محل را بر اساس علاقه و سیاست های تحصیلی و شغلی خود انتخاب کند. مجاز شدن به انتخاب رشته دکتری سراسری 98، الزاماً به معنی پذیرش در دوره ی دکتری نیست و بعد از آن ظرفیت های پذیرش دانشگاه ها و نیز ارزیابی تخصصی در مصاحبه دکتری تعیین کننده خواهند بود. با توجه به اهمیت انتخاب رشته دکتری، این مقاله را به بررسی زمان، نحوه و شرایط انتخاب رشته دکتری سراسری اختصاص داده ایم.

شرایط انتخاب رشته دکتری سراسری

داوطلبانی که در آزمون دکتری در 3 اسفندماه شرکت نمایند و در این آزمون با توجه به کارنامه کتبی که از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود، مجاز به انتخاب رشته در دوره های مشخص شده شوند، شرایط انتخاب رشته دکتری سراسری 98 را خواهند داشت و می توانند با توجه به دفترچه انتخاب رشته دکتری که در سایت سازمان سنجش قرار داده می شود، انتخاب رشته کنند. معمولاً امکان انتخاب 50 کد رشته محل وجود دارد و لزوماً مجاز به انتخاب رشته شدن در دوره های روزانه، شبانه، پیام نور و یا بورس اعزام به خارج، به معنی پذیرفته شدن نخواهد بود. متقاضیان بورس اعزام به خارج از کشور لازم است دارای شرایطی همچون:
1. شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری و مجاز به انتخاب رشته شدن در دوره روزانه و بورس اعزام به خارج
2. انتخاب کد رتشه محل بورس اعزام به خارج در صورت داشتن شرایط بورس خارج از کشور
3. کسب حد نصاب علمی لازم در کد رشته محل انتخابی و معرفی شده توسط سازمان سنجش به مرحله مصاحبه علمی
4. کسب نمره قبولی در کد رشته محل مربوطه به شیوه آموزشی – پژوهشی

مهلت انتخاب رشته دکتری سراسری

بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری به صورت کارنامه از طریق سایت سازمان سنجش در هفته آخر فروردین ماه، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می شوند، مهلت دارند در نیمه اول اردیبهشت ماه، انتخاب رشته نمایند. مهلت انتخاب رشته دکتری سراسری 98 قابل تمدید نیست و اگر امکانی برای تمدید آن باشد، بسیار کم است. از این رو لازم است داوطلبان در زمان تعیین شده با توجه به دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری و ضوابط و اصول انتخاب رشته صحیح، انتخاب رشته دکتری را انجام دهند.

نحوه انتخاب رشته دکتری سراسری

با ورود به سامانه انتخاب رشته اینترنتی که از دو راه 1- کد پیگیری و شماره پرونده 2- کد ملی، شماره پرونده و شماره داوطلب، امکان پذیر است، امکان انتخاب 50 کد رشته محل وجود دارد. فرم انتخاب رشته، نام دانشگاه، نام رشته و گرایش و کد رشته را شامل می شود.
داوطلبان لازم است کمترین خطا را در انتخاب رشته دکتری سراسری باشند و ابتدا فرم پیش نویس را پر نموده تا نسبت به اشتباهات احتمالی آگاه شوند و آن را رفع کنند. کارنامه قبولی که رتبه و درصدهای دروس را در بر می گیرد، تعیین کننده نوع دوره هایی است که فرد مجاز به انتخاب رشته در آنهاست. از این رو با توجه به این دوره ها و علاقه و دیگر اهداف تحصیلی و شغلی وی، 50 کد رشته، اولویت بندی می شوند و در پایان کد 15 رقمی رسید انتخاب رشته سراسری برای داوطلب صادر می شود که به منزله تأیید انتخاب رشته دکتری سراسری است. نکته ای که اهمیت دارد، این است که پذیرفته شدگان نهایی دوره روزانه آزمون ورودی دوره دکتری، حق شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری سال بعد را نخواهند داشت. از این رو ضروری است که در انتخاب رشته دقت لازم را داوطلبان داشته باشند.
در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با انتخاب رشته دکتری سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله انتخاب رشته دکتری سراسری بزنید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته دکتری سراسری 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

شماره تماس فقط از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد در سراسر کشور : 9099071974


[ بازدید : 62 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

انتخاب رشته دکتری

سه شنبه 21 اسفند 1397
15:35
bama

انتخاب رشته دکتری

در این مقاله به موضوع انتخاب رشته دکتری پرداخته ایم. با توجه به حساسیت مقطع دکتری لازم می دانیم مراحل ورود به دانشگاه دکتری که شامل آزمون دکتری 98 ، انتخاب رشته دکتری ، مصاحبه دکتری 98 ، آیدانیتو به منظور موفقیت هر چه بیشتر داوطلبان دکتری برای هر مرحله را به صورت مجزا توضیح مفصل ارائه کرده است. در این مقاله با توجه به اهمیت موضوع به انتخاب رشته دکتری 98پرداخته ایم و به داوطلبان دکتری توصیه می کنیم قبل از انتخاب رشته دکتری 98 این مقاله را مطالعه کنند. داوطلبان عزیز دکتری باید توجه داشته باشند که در مرحله ی انتخاب رشته ی دکتری 98 راه دانشگاه آزاد سراسری و آزاد از هم جدا خواهد شد، برای اطلاع از نحوه ی انتخاب رشته در هر دوره با ادامه مقاله همراه باشید.

زمان و نحوه انتخاب رشته دکتری سراسری

داوطلبان عزیزی که قصد انتخاب رشته دکتری سراسری 98 را دارند، در نیمه ی اول اردیبهشت ماه 98 به سایت اینترنتی سازمان سنجش مراجعه می کنند و فرم انتخاب رشته خود را بر اساس اولویت های انتخابی درج خواهند کرد. داوطلبان 50 انتخاب و کد رشته را در مرحله ی انتخاب رشته دکتری وارد خواهند کرد که همان طور که گفته شد، داوطلبان بر اساس اولویت ها از شماره 1 تا 50 کد رشته های مدنظر را وارد می کنند.

زمان و نحوه انتخاب رشته دکتری آزاد

داوطلبان عزیزی که قصد دارند در انتخاب رشته دکتری آزاد 98 شرکت داشته باشند، در تاریخ نیمه ی اول اردیبهشت ماه 98 به سایت اینترنتی دانشگاه آزاد مراجعه کنند. داوطلبان پس از مشاهده ی کارنامه ی خود در سایت سازمان سنجش و با توجه به کد شناسناسه که در کارنامه منتشر شده در سازمان سنجش موجود می باشد، در انتخاب رشته دکتری آزاد 98 شرکت کنند. داوطلبان این دوره مجاز به وارد کردن 40 کد رشته در فرم انتخاب رشته می باشند. داوطلبان عزیز برای انتخاب رشته دکتری آزاد، مبلغ 46 هزار تومان را به جهت انتخاب رشته از طریق سایت دانشگاه آزاد پرداخت خواهند کرد.

شرایط انتخاب رشته دکتری

داوطلبان در نیمه ی اول اردیبهشت 98 می توانند نتایج و وضعیت کارنامه خود را مشاهده کنند. داوطلبانی که در کارنامه مجاز به انتخاب رشته دوره روزانه و سایر دوره ها شده اند، می توانند در دوره های مجاز شده انتخاب رشته خود را انجام دهند.

معیار انتخاب رشته دکتری

همان طور که گفته شد انتخاب رشته دکتری از مراحل مهم در پذیرش دانشجو می باشد. بنابراین نیاز است با کمی دقت و توجه، این مرحله را سپری کنید. برای داشتن انتخاب رشته اصولی نیاز است به چند نکته توجه داشته باشید که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

  • توجه به تراز کسب شده در آزمون دکتری 98
  • توجه به تراز قابل قبول دانشگاه های مدنظر
  • تحلیل کارنامه داوطلبان سال گذشته دکتری
  • توجه به ظرفیت ها
  • علاقمندی به رشته تحصیلی مورد نظر
  • توجه به بازار کار رشته های انتخابی
  • توجه به سطح علمی و کیفیت دانشگاه های ارائه دهنده رشته مورد نظر

بعد از انتخاب رشته دکتری چه کاری انجام دهیم

لازم است بعد از انتخاب رشته دکتری 98، مدارک مورد نیاز برای مصاحبه را آماده کنید. همچنین خود را برای مصاحبه دکتری 98 آماده کنید و از سؤالات مصاحبه و امتیازات مطلع شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقالات درج شده در آیدانیتو با موضوع انتخاب رشته دکتری مراجعه کنید. به داوطلبان دکتری 98 پیشنهاد می کنیم پس از انتخاب رشته دکتری 98، خود را برای مصاحبه دکتری آماده کنند و از این جهت مقاله آمادگی برای مصاحبه دکتری می تواند در این راستا به داوطلبان عزیز کمک نماید.

اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته دکتری سراسری و آزاد ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

شماره تماس فقط از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد در سراسر کشور : 9099071974


[ بازدید : 56 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

نتایج دکتری وزارت بهداشت

دوشنبه 20 اسفند 1397
15:29
bama

نتایج دکتری وزارت بهداشت

در این مقاله با موضوع نتایج دکتری وزارت بهداشت در خدمت داوطلبان و علاقمندان به تحصیل در مقطع دکتری وزارت بهداشت هستیم. در این مقاله به طور مفصل راجع به اعلام نتایج دکتری وزارت بهداشت صحبت خواهیم کرد. در مقاله نتایج دکتری وزارت بهداشت ، مسائلی همچون نتایج اولیه دکتری وزارت بهداشت و اعلام نتایج مصاحبه دکتری وزارت بهداشت 98، موفقیت در نتایج دکتری وزارت بهداشت 98 و جدول امتیازات مصاحبه و آزمون کتبی دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی ... مورد بررسی قرار می گیرد.

نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت 98

ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 98 از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjesh انجام می شود. و همان طور که اطلاع دارید، آزمون دکتری وزارت بهداشت 98 در نیمه دوم اردیبهشت برگزار می شود. داوطلبان دکتری وزارت بهداشت 98 می توانند تا دو روز بعد از درج کلید سؤالات در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی، نسبت به سؤالات آزمون وزارت بهداشت اعتراض خود را ثبت کنند. لازم به ذکر است آزمون دکتری وزارت بهداشت در 10 شهر تهران، اصفهان، تبریز، شیراز، مشهد، اهواز، کرمان، زنجان، ساری و کرمانشاه برگزار خواهد شد. طبق روال سال گذشته انتظار می رود نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت در نیمه ی دوم خردادماه (هفته آخر خرداد) اعلام شود.

موفقیت در نتایج دکتری وزارت بهداشت 98

داوطلبان دکتری وزارت بهداشت 98 برای موفقیت در اعلام نتایج دکتری وزارت بهداشت به چه نکاتی باید توجه کنند؟

  • به زمان انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت توجه داشته باشید.
  • برای انتخاب رشته به رشته های مرتبط با رشته تحصیلی خود توجه کنید.
  • علاقه مندی به رشته تحصیلی مهم ترین شرط انتخاب رشته می باشد.
  • توجه به بازار کار در آینده در انتخاب رشته مناسب امری ضروری است.
  • انتخاب دانشگاه مورد نظر بر طبق اولویت های شخصی و... وارد کنید.

بعد از اعلام نتایج دکتری وزارت بهداشت، داوطلبان به مصاحبه دعوت خواهد شد. داوطلبانی که قصد ورود به دکتری وزارت بهداشت دارند، باید بعد از اعلام نتایج دکتری وزارت بهداشت خود را برای مصاحبه آماده کنند.

اعلام نتایج مصاحبه دکتری وزارت بهداشت 98

همان طور که مطلع هستید داوطلبانی که در نتایج دکتری وزارت بهداشت که در هفته ی آخر خرداد ماه مشخص خواهد شد، مورد پذیرش قرار گرفته اند به مصاحبه دعوت خواهند شد. زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت 98 در زمان اعلام نتایج آزمون مشخص خواهد شد و حدود دو هفته بعد از برگزاری مصاحبه نتایج مصاحبه دکتری وزارت بهداشت 98 اعلام خواهد شد. موفقیت در نتایج مصاحبه دکتری وزارت بهداشت 98 ورود به دانشگاه را به دنبال خواهد داشت. به عبارتی در صورتی که داوطلبان در مصاحبه مورد تایید اساتید مصاحبه کننده قرار نگیرند، از ورود به دانشگاه باز خواهند ماند. در نهایت پس از بررسی دقیق نتایج دکتری وزارت بهداشت ، به داوطلبان خواهان پذیرش در مقطع دکتری وزارت بهداشت پیشنهاد میکنیم مقاله نتایج دکتری وزارت بهداشت را مطالعه کنند.
اگر سوالی در زمینه نتایج دکتری وزارت بهداشت 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

شماره تماس فقط با تلفن ثابت بدون گرفتن کد در سراسر کشور : 9099071974


[ بازدید : 59 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

نحوه انتخاب رشته دکتری

دوشنبه 20 اسفند 1397
15:27
bama

نحوه انتخاب رشته دکتری

من که دیده ام، حدس می زنم که شما هم دیده باشید. می پرسید چه کسی را! همان داوطلب بخت برگشته ای را که با وجود رتبه ی نسبتاً خوبی که در کنکور کسب کرده، قبول نشده است. در این مرحله است که هر چه فکر می کنیم، عامل دیگری جز عدم آگاهی از اصول صحیح و نحوه انتخاب رشته دکتری به ذهنمان نمی رسد. با توجه به اینکه آزمون های دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد با یکدیگر تلفیق شده اند و به صورت همزمان برگزار می شوند، داوطلبان آزمون دکتری، در حالی که یک علامت سؤال بسیار بزرگ در بالای سرشان آویزان بود، بین زمین و هوا معلق ماندند. ما این مقاله را می نویسیم تا به این دوستان عزیز در پاکسازی علامت سؤال بالای سرشان کمک کنیم تا بلکه پس از یافتن این مهم، دوباره بتوانند به روی زمین برگردند و انتخاب رشته را به صورت آموزگاری جدی در نظر بگیرند که صد البته هیچ شوخی با آن ها ندارد و با کوچکترین خطایی ، امضای مشروطی را به پای برگه شان می اندازد. با توجه به اهمیت انتخاب رشته در قبولی، این مقاله را به نحوه انتخاب رشته دکتری اختصاص دادیم.

مشاوره انتخاب رشته دکتری

حالت های مختلفی از مجاز شدن وجود دارد و البته حالت های مختلفی هم از مجاز نشدن وجود دارد. اما از آنجا که آرزو برجوانان عیب نیست، ما آرزو می کنیم که همواره در همگی دوره های زندگی از جمله همین دوره های آزمون دکتری مجاز اعلام شوید. دومین قدم پس از مجاز اعلام شدن، مطالعه ی دقیق دفترچه انتخاب رشته دکتری است. با دقت مطالعه کردن این دفترچه و مشاوره انتخاب رشته دکتری به اوج گرفتن شما نسبت به سایر رقیبانی که حوصله ی خواندنش را ندارند، کمک شایانی می کند. قدم سوم، انتخاب 50 کد رشته محل است. از آنجایی که هیچ محدودیتی برای اینکه به مصاحبه دعوت شوید وجود ندارد و این امکان وجود دارد که هر داوطلب حد نصاب تمامی انتخاب هایی را که داشته است کسب کند، پیشنهاد ما این است که انتخاب هایتان را ابتدا بر روی کاغذ بنویسید و سپس آن ها را بر اساس علاقه مندی تان از بیشترین به کمترین و از بالا به پایین مرتب نمایید.

مشاوره انتخاب رشته دکتری توصیه های زیر به شما کمک خواهند کرد که در انتخاب رشته، حرفه ای تر عمل کنید

  • رتبه 1 ها الزاماً قبول نمی شوند

از آنجایی که مصاحبه به همان میزان آزمون کتبی در قبولی شما سهم دارد، پس عاقلانه نیست که با وجود رتبه خوبی که در کنکور کسب کرده اید، پیش از مصاحبه، کلاهتان را بالا بیاندازید و مطئمن باشید که قبول خواهید شد، چرا که احتمال قبول شدن کسی که پس از مصاحبه کلاهش را بالا می اندازد، بالاتر است.

  • مصاحبه مهم است!

به جرأت می توان گفت احتمال قبولی شما در دانشگاه محل تحصیل تان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به مراتب بیشتر از دانشگاه هایی است که شما را اصلاً نمی شناسند. البته منطقی تر این است که به قدری در مصاحبه قوی ظاهر شوید که جذب و تحصیل شما در دانشگاه مورد نظر مایه ی افتخار آن دانشگاه باشد.

  • از این شاخه به آن شاخه نپرید!

اگر با گرایش تحصیلی تان مشکلی ندارید ، لطفاً به خاطر تنوع یا مد بودن گرایشی دیگر، تصمیم به تغییر گرایش ندهید! البته تغییر گرایش اگر با دلیل ، پشتوانه علمی و منطق باشد، بسیار هم پسندیده است ولی اگر دلیل قانع کننده ای بر آن ندارید، حتی حرفش را هم به میان نیاورید. و با مشاوره و اصول صحیح و نحوه انتخاب رشته دکتری درست آن رشته ای را انتخاب کنید که علاقه دارید.

  • خواندن اصلاحات دفترچه از اوجب واجبات است

فکر نمی کنم که این موضوع نیاز به توضیح چندانی داشته باشد، چرا که فردی که تا مقطع دکتری ادامه ی تحصیل داده، حتماً مطلع است که پس از آزمون، دفترچه اصلاحاتی منتشر می شود که امکان تغییر و یا حذف و اضافه شدن برخی از کد رشته ها وجود خواهد داشت. پس با مشاوره انتخاب رشته دکتری با مشاورین حرفه ای آیدانیتو و خواندن دقیق دفترچه انتخاب رشته دکتری بهترین رشته مد نظرتان را انتخاب کنید.

  • اگر سهمیه مربی دارید، بخوانید!

این یک فرصت بی نظیر برای شماست که به صورت پژوهش محور تحصیل کنید. چرا که هزینه ی تحصیل تان از طرف مؤسسه ای که در آن مربی هستید، پرداخت می شود. پس در فرآیند انتخاب رشته حتما به این نکتع توجه نمایید.

  • نا امید نباشید!

در سال های اخیر، میزان نگرانی درباره قبولی رتبه های برتر به مراتب بیشتر از سایر رتبه هاست. پس اصلاً نا امید نباشید. به این نکته هم توجه داشته باشید که اگر لزومی نداشت، دانشگاه ها به صورت چند برابر ظرفیت، اقدام به دعوت به مصاحبه نمی کردند. پس اگر دعوت به مصاحبه شدید، امکان قبولی شما به اندازه ی سایر مدعوین خواهد بود. تمام تلاشتان را به کار گیرید تا رزومه ی علمی پژوهش خوبی را ارائه دهید.

در این مقاله به نحوه انتخاب رشته دکتری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره کنکور دکتری بزنید.

انتخاب رشته سراسری – انتخاب رشته آزاد

با اینکه دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری سراسری و آزاد با هم تلفیق شده و آزمون دکتری سراسری و آزاد در یک روز و یک زمان برگزار می شود ولی روند انتخاب رشته کمی متفاوت است و انتخاب رشته دانشگاه سراسری به صورت مجزا از دانشگاه آزاد انجام می گیرد به طوری که برای انتخاب رشته دانشگاه سراسری بایستی به سایت Sanjesh مراجعه کرده و دفترچه راهنمای انتخاب رشته سراسری را مطالعه کنید . به منظور انتخاب رشته دانشگاه آزاد بایستی به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کرده و دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزاد را مطالعه بفرمایید.

چه اطلاعاتی را می توانیم از کارنامه ی اولیه کسب نماییم؟

پس از اینکه سازمان سنجش آموزش کشور کارنامه اولیه را منتشر کرد، در بخشی از کارنامه، عبارت « وضعیت مجاز به انتخاب رشته در گروه» درج شده است که در این قسمت مجاز اعلام شدن و یا نشدن شما در دوره های مختلف از جمله روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پردیس خودگردان، بورسیه خارج از کشور، پیام نور و آزاد مشخص می شود.

اگر سوالی در زمینه مشاوره اصول صحیح و نحوه انتخاب رشته دکتری 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

شماره تماس فقط با تلفن ثابت بدون گرفتن کد در سراسر کشور : 9099071974


[ بازدید : 48 ] [ امتیاز : 5 ] [ نظر شما :
]

انتخاب رشته دکتری آزاد

يکشنبه 19 اسفند 1397
15:28
bama

انتخاب رشته دکتری آزاد

حتما مستحضر هستید که آزمون دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده و در قالب یک آزمون و در یک روز برگزار می شوند. اما پس از اعلام نتایج اولیه و به شرط مجاز شدن ، راه انتخاب رشته دانشگاه آزاد از سراسری جدا می شود. به عبارتی داوطلبان ادامه ی تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد تا زمان اعلام نتایج اولیه دکتری، شرایط مشابهی دارند ، بدین صورت که کلیه داوطلبان می توانند از طریق سایت سازمان سنجش به منظور ثبت نام و یا مشاهده نتایج اولیه اقدام کنند. اما در مرحله انتخاب رشته، انتخاب رشته دکتری آزاد به صورت مجزا از انتخاب رشته دکتری سراسری 98 انجام می شود. در این مرحله راه متقاضیان ورود به دوره دکتری آزاد از سایر داوطلبان جدا می شود به طوری که به منظور انتخاب رشته دکتری آزاد و مشاهده نتایج نهایی و زمان مصاحبه می بایست از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، اقدام نمایند. انتخاب رشته دکتري نیز مانند سایر انتخاب های دوران زندگی ، نیازمند آگاهی از شرایط و ضوابط خاصی است و با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله به بررسی انتخاب رشته دکتری آزاد 98 می پردازیم .

شرایط انتخاب رشته دکتری آزاد 98

بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد شده اند، به شرطی که کد دسترسی به انتخاب رشته دکتری آزاد را داشته باشند، می توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند. دانشگاه آزاد اسلامی به داوطلبان متقاضی ورود به مقطع دکتری این امکان را می دهد که تا 40 کد رشته محل را انتخاب نمایند. البته هر ساله دانشگاه آزاد اسلامی، دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد 98 را منتشر می نماید که این دفترچه به طور دقیق از شرایط و نحوه انتخاب رشته (با آزمون و بدون آزمون) دانشگاه آزاد اسلامی ، پرده برداری می کند. شایان ذکر است که مجاز شدگان (افرادی که از طریق شرکت در آزمون، به منظرو انتخاب رشته مجاز شناخته شده اند) می بایست طبق مندرجات دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری آزاد 98 و دارا بودن شرایط مندرج اقدام به انتخاب رشته دکتری آزاد نمایند.

نحوه انتخاب رشته دکتری آزاد 98

به منظور انتخاب رشته دکتری آزاد ، ابتدا بایستی «شناسه اینترنتی انتخاب رشته» را از سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد خریداری نموده و با وارد کردن اطلاعات شناسه، به درگاه انتخاب رشته اینترنتی وارد شوید. در این مرحله صفحه ای پدیدار می شود که در آن اطلاعات شخصی شما و کد رشته درج شده است. با توجه به کد رشته ، امکان انتخاب 40 کد رشته محل برای شما وجود خواهد داشت. بایستی دقت داشته باشید که سیستم انتخاب رشته هوشمند است، از این رو خطاهای احتمالی را به داوطلب هشدار می دهد. یادتان باشد که نباید در هر مرحله از فرآیند انتخاب رشته از دکمه برگشت (Back) استفاده کنید. در نهایت پس از انجام صحیح انتخاب رشته، بایستی منتظر اعلام نتایج مصاحبه تخصصی و نتایج نهایی باشید.

مهلت انتخاب رشته دکتری آزاد 98

پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری در هفته آخر فروردین ماه، داوطلبانی که علاقه مند به انتخاب رشته دکتری آزاد هستند، بایستی پس از دریافت کد انتخاب رشته دانشگاه آزاد، به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه نموده و مابقی مراحل پذیرش دکتری انجام دهند. معمولاً زمان انتخاب رشته دکتری در اردیبهشت ماه است و تاریخ تمدید آن قطعیت ندارد ولی می توان بازه ای 4 روزه تا یک هفته برای آن در نظر گرفت.داوطلبان بایستی با توجه به زمان مشخص شده توسط سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، به منظور انتخاب رشته دکتری آزاد 98 اقدام نمایند.
در نهایت پس از بررسی دقیق انتخاب رشته دکتری آزاد 98 ، پیشنهاد می کنیم مقاله انتخاب رشته دکتری آزاد را نیز مطالعه کنید...
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته دکتری آزاد 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

شماره تماس فقط از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد در سراسر کشور : 9099071974


[ بازدید : 61 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به bama است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]