نتایج ارشد

دوشنبه 10 ارديبهشت 1397
10:20
bama

اعلام نتایج کنکور ارشد 97

در این مقاله به موضوع اعلام نتایج ارشد 97 پرداخته شده است . کارشناسی ارشد دوره ی2 الی 3 ساله بعد از مقطع کارشناسی میباشد ، برای مجاز شدن در ثبت نام کنکور ارشد 97 یکی از شرایط داوطلبان داشتن مدرک کارشناسی میباشد . در ادامه با زمان اعلام نتایج کنکور ارشد و نحوه ی مشاهده ی اعلام نتایج ارشد 97 بیشتر آشنا خواهید شد.

دقت کنید که اطلاعات این مقاله بر اساس دفترچه راهنمای انتخاب رشته 97 نگاشته شده است. داوطلبان عزیز کارشناسی ارشد برای کسب اطلاعات دقیقتر به دفترچه راهنمای ثبت نام ارشد 97 و دفترچه انتخاب رشته ارشد 97 مراجعه کنند.

زمان اعلام نتایج کنکور ارشد 97

کنکور ارشد 97 در 6 و 7 اردیبهشت برگزار گردید و طبق روال هرسال حدود یک ماه بعد یعنی در نیمه دوم خردادماه ، نتایج ارشد اعلام می گردد. انتخاب رشته نیز چند روز پس از اعلام نتایج اولیه انجام شده و نتایج آن در دهه ی اول شهریور منتشر می شود.برای اطلاع و رعایت اصول و نحوه ی انتخاب رشته ارشد 97 و نحوه تحلیل کارنامه ارشد 97 به مقالات درج شده در آیدانیتو مراجعه کنید. داوطلبان واجد شرایط پذیرش، نسبت به انتخاب رشته اقدام می کنند. نتایج نهایی اعم از قبولی یا مردودی در انتخاب رشته در شهریورماه اعلام می گردد.

اعلام نتایج اولیه در آزمون ارشد 97 مشخص کننده وضعیت پذیرش در هر دو دانشگاه سراسری و آزاد می باشد

اعلام نتایج کنکور ارشد دانشگاه آزاد 97

با توجه به ادغام آزمون ارشد دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری از سال 96 به بعد شاهد تغییراتی در مراحل مختلف ورود به دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد بودیم . لازم به ذکر است با توجه به این ادغام مرحله ی آزمون کتبی ارشد تا اعلام نتایج ارشد دانشگاه سراسری و آزاد یکسان میباشد و در مرحله انتخاب رشته این راه ورود به دو دانشگاه سراسری و آزاد از هم جدا میشود .

بنابر این باید بگوییم نتایج اولیه کنکور ارشد 97 توسط سازمان سنجش در خردادماه اعلام می شود. داوطلبان می توانند پس از انتشار دفترچه ی انتخاب رشته دانشگاه آزاد رشته / محل های موردنظر خود را انتخاب کنند. نتایج نهایی انتخاب رشته دانشگاه آزاد 97 در دهه ی اول شهریور منتشر می گردد و داوطلبان می توانند اقدام به ثبت نام کنند.داوطلبان عزیز کارشناسی ارشد آزاد 97 برای انجام انتخاب رشته به سایت Azmoon.org مراجعه میکنند.

آموزش مشاهده ی اعلام نتایج کنکور ارشد 97

داوطلبان کارشناسی ارشد 97 برای مشاهده ی نتایج ارشد 97 به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و وارد قسمت کارشناسی ارشد از نوار سمت راست سایت شده و با انتخاب گزینه ی سامانه ی جامع آزمون تحصیلات تکمیلی سال 1397 نتایج آزمون را مشاهده می کنند .

داوطلبان عزیز توجه داشته باشند پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد فقط با سهمیه استعدادهای درخشان ممکن است

ارشد بدون کنکور 97

با وجود اینکه سهم عمده ی پذیرش دوره ی کارشناسی ارشد متعلق به پذیرش از طریق آزمون ارشد سراسری است، اما نباید امکان پذیرش بدون کنکور را در نظر نگرفت. در دانشگاه های سراسری و آزاد پذیرش بدون کنکور ارشد صرفاً متعلق به داوطلبان دارای سهمیه ی استعدادهای درخشان می باشد.

پذیرش در دوره ی ارشد استعدادهای درخشان و دانشگاه های سراسری توسط واحدهای دانشگاهی صورت می پذیرد. به این شکل که هر واحد دانشگاهی که تمایل به جذب داوطلب استعدادهای درخشان دارد، ظرفیتی معادل نهایتاً 10 درصد ظرفیت دوره ی ارشد خود به صورت مازاد در نظر می گیرد و اطلاعیه ای جهت جذب بدون کنکور دانشجویان ارشد در سایت خود منتشر می کند. شرایط پذیرش هر دانشگاه توسط بنیاد استعدادهای درخشان همان واحد دانشگاهی مشخص می شود. اما پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد بر خلاف دانشگاه سرسری بسیار منسجم تر انجام می شود. در زمان انتخاب رشته، در دفترچه ی انتخاب رشته ی آزمون ارشد 97 شرایط پذیرش بدون آزمون واحدهای دانشگاه نیز منتشر می گردد. طبق مندرجات این دفترچه تمامی واحدهای دانشگاهی ارائه دهنده ی دوره ی ارشد ملزم به پذیرش بدون کنکور داوطلبان برابر 10 درصد ظرفیت دوره ی ارشد خود به صورت مازاد از .میان داوطلبان واجد شرایط هستند منتشر می گردد.


[ بازدید : 50 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به bama است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]