مشاوره خانواده

يکشنبه 15 مهر 1397
16:21
bama

مشاوره خانواده


مشاوره واژه ای عربی و به معنای مشورت کردن و تشکیل شورا برای تصمیم گیری است. برای اینکه کسی بتواند در موقعیت یک مشاور قرار بگیرد باید در این حوزه تخصص داشته باشد و از مهارت های ویژه ای برخوردار باشد. رشته دانشگاهی مشاوره یکی از زیرمجموعه های رشته روانشناسی است. آدم هایی که در دانشگاه درس های تخصصی و عمومی این رشته را می خوانند و با اتمام تحصیلات، مدرک این رشته را اخذ می کنند، می توانند با توجه به گرایش تحصیلی شان در زمینه های خانواده، تحصیلی، توانبخشی، شغلی و ... به مراجعانشان خدمات مشاوره ای بدهند. مشاوره خانواده یکی از شاخه های تخصصی مشاوره است و همان طور که از نامش مشخص است، بر خانواده تمرکز دارد. افرادی که به مشاوره خانواده مراجعه می کنند در حقیقت به دنبال حل مشکلاتی هستند که بر خودشان، اعضای خانواده و روابط و مناسبات خانوادگی شان اثر گذاشته.


وظایف مشاور خانواده


یک مشاور خانواده با توجه به مهارت هایی که در دوران تحصیل، کارورزی و تجربه های کاری اش به دست آورده، می تواند با ارزیابی یک فرد و خانواده اش در حوزه های زوج درمانی، خانواده درمانی، روانشناسی کودک، مشاوره به سالمندان، مشاوره طلاق، مسائل مربوط به زندگی مشترک، مشکلات جوانان و نوجوانان، اختلالات جنسی زوج ها و ... مشاوره بدهد.


خدمات مشاوره خانواده در آیدانیتو


آیدانیتو یک فضای هوشمند مشاوره و آموزش است. مخاطبانی که در زمینه مسائل و مشکلات خانوادگی نیاز به مشورت و راهکار دارند، می توانند با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرند. در ادامه به خدمات مشاوره ای آیدانیتو در حوزه مشاوره خانواده می پردازیم:


اعتیاد


اگر از اعتیاد رنج می برید یا اعتیاد یکی از اعضای خانواده موجب از هم گسیختگی خانواده تان شده است با ما تماس بگیرد. مشاوران ما می توانند به شما کمک کنند تا در زمینه روش های ترک اعتیاد، نشانه ها و علل اعتیاد، مراقبت های بعد از ترک و آموزش های لازم برای اعضای خانواده ای که معضل اعتیاد به آن آسیب زده است اطلاعات کسب کنید.


مسائل جنسی


بدون شک یکی از مهم ترین نیازهای هر انسانی نیاز جنسی است و همسران انتظار دارند که با ازدواج و ورود به زندگی مشترک این نیاز را به شکلی صحیح و سالم برطرف کنند. اما متأسفانه بسیاری از زوج ها بعد از ازدواج به رضایت جنسی نمی رسند و گاهی مشکلات جنسی شان به طلاق عاطفی یا طلاق رسمی ختم می شود. شما می توانید با تماس با مشاورین آیدانیتو در مورد روش های درمان انواع مشکلات جنسی مثل اختلال نعوظ، دیرا نزالی، زودانزالی، سردمزاجی، ناتوانی جنسی و ... اطلاعات کسب کنید. همچنین آگاهی در مورد سلامت جنسی، بهداشت جنسی، بیماری های مقاربتی، روش های جلوگیری از بارداری، انحرافات جنسی و ... لازمه یک زندگی مشترک سالم است. مشاوره خانواده می توانند آگاهی لازم در این زمینه ها را در اختیار شما قرار دهند.


اختلالات روانی


انسان ها فقط از بیماری های جسمی رنج نمی کشند و اختلالات روانی هم از آزاردهنده ترین و آسیب زاترین بیماری های انسانی هستند. در صورتی که شاهد نشانه های اختلالاتی مثل افسردگی، اضطراب، اختلالات خواب، اختلالات خوردن، اختلالات شخصیت و ... در خودتان هستید، ما می توانیم برای آگاهی از نشانه ها، علل و روش درمان این بیماری های روانی به شما کمک کنیم.


رشد و توسعه فردی


همه ما برای اینکه بتوانیم به خودشکوفایی برسیم، حداکثر استفاده را از استعدادها و توانمندی هایمان بکنیم و به اهدافمان برسیم به مهارت هایی نیاز داریم. این مهارت ها شامل مهارت های ارتباطی ای مثل هوش هیجانی، فن بیان، مذاکره، آداب معاشرت و ... و مهارت های زندگی مثل تصمیم گیری، توانایی حل مسئله، ارتباط مؤثر، مدیریت استرس، همدلی و ... هستند. ممکن است بعضی از ما به این نتیجه برسیم که در یکی یا تعدادی از مهارت هایی که به رشد و توسعه می انجامند، ضعف داریم. شما می توانید جهت اطلاع از راهکارهایی برای تقویت مهارت های زندگی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

ازدواج و زندگی مشترک


آدم ها با ازدواج و آغاز زندگی مشترک وارد مرحله ای جدید در زندگی می شوند. زندگی زناشویی با زندگی دوران مجردی کاملاً متفاوت است و شیرینی ها، لذت ها، تلخی ها، آرامش، تعارضات و مشکلات خاص خودش را دارد. تصمیم به ازدواج یعنی تصمیم به ورود به مسیری جدید و همسفر شدن با کسی که قرار است یار همیشگی ما باشد. امروزه مشاوره قبل از ازدواج در همه کشورهای توسعه یافته به امری بدیهی تبدیل شده است. شما می توانید جهت اطلاع از معیارهای ازدواج، شیوه صحیح انتخاب همسر، سؤالات قبل از ازدواج، سن مناسب ازدواج، ویژگی های دوران نامزدی و عقد، شیوه های همسرداری و .. با ما تماس بگیرید.


مشکلات زناشویی


اگر در زندگی مشترک با همسرتان تعارضاتی را تجربه می کنید و برای حل این تعارضات به هم فکری نیاز دارید، مشاوره خانواده ما می توانند اطلاعات مناسبی را در زمینه مسائل عاطفی، جنسی، ارتباطی، مشکلات خانوادگی و روش های حل این مسائل در اختیار شما قرار بدهند.


طلاق


طلاق اتفاق ناگورای است که هیچ فردی در آغاز زندگی مشترک به آن فکر نمی کند. همسران به امید یک همراهی شیرین، آرامش بخش و همیشگی با هم ازدواج می کنند. اما گاهی اوقات طلاق اجتناب ناپذیر می شود و بعضی مواقع می توان با رعایت نکاتی، یادگیری مهارت هایی و انجام فعالیت هایی از طلاق جلوگیری کرد. مشاوره در زمینه طلاق برای زوج هایی که قصد جدایی دارند، راهگشا است.


خیانت


شاید در یک زندگی زناشویی هیچ چیز هولناک تر از خیانت نباشد. کسی با خیانت همسرش مواجه می شود آسیب روانی شدیدی می بیند و گیج و درمانده می شود. مشاوران آیدانیتو می توانند آگاهی شما را در زمینه راهکارهای مقابله با خیانت، نشانه های خیانت، علل و عوامل خیانت و شرایط بخشش خیانت آگاه کنند.


جوانان و نوجوانان


جوانان تأثیرگذارترین قشر جامعه هستند. اگر جوانی در خانواده شما از اعتیاد رنج می برد، مبتلا به نوعی از اختلالات روانی است، با رفتارهایش موجب ایجاد تشنج و تنش در خانواده می شود و روابط مختل و ناسالم مانع رسیدن او به اهدافش شده اند، با ما تماس بگیرید. نوجوانان به علت ورود به دوران بلوغ تغییرات زیاد جسمی و روانی را تجربه می کنند. آن ها بیش از حد حساس می شوند، در معرض انواع خطرها قرار می گیرند و ممکن است افت تحصیلی شدید را تجربه کنند. این وظیفه والدین است که با آگاهی از ویژگی های منحصر به فرد دوران نوجوانی و بلوغ، فرزندشان را در این مرحله حساس زندگی بیشتر درک کنند. ما می توانیم در جهت کسب این اطلاعات به شما کمک کنیم.


کودک


روانشناسان معتقدند که شخصیت هر انسانی در کودکی شکل می گیرد. به همین دلیل درمان هر چه سریع تر اختلالاتی مثل اختلال بیش فعالی و عدم تمرکز، اختلال یادگیری، اضطراب، افسردگی، اختلالات خواب، وسواس، اختلالات خوردن در کودکان و... از مشکلات و معضلات در دوران بزرگسالی جلوگیری می کند. با مشاوره خانواده کودکان در آیدانیتو آشنا شوید در صورتی که شاهد مشکلات روانی، رفتاری، تحصیلی و ... در فرزند کوچکتان هستید یا فرزندی دارید که از مشکلاتی مثل بیماری های خاص یا انواع معلولیت های ذهنی و جسمی رنج می برد، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


سالمندان


شاید سالمندان ارزشمندترین قشر جامعه باشند اما متأسفانه در کشورهای توسعه نیافته و کشورهای در حال توسعه توجه کمتری به آن ها می شود. مشاوره خانواده ما در آیدانیتو در زمینه انواع اختلالات سالمندان مثل افسردگی، اضطراب، مشکلات جنسی و...،روش های صحیح مراقبت از سالمندان، مسائل اجتماعی این قشر و بهترین روش های تعامل و هم زیستی با سالمندان اطلاعات مفیدی دارند. در ادامه مطالعه مقاله «خانواده و سلامت روانی» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اگر مشکلی فردی یا خانوادگی عملکرد شما را در ابعاد مختلفی مختل کرده و کیفیت زندگی شما را به نحو قابل توجهی کاهش داده است، برای دریافت خدمات مشاوره خانواده ، در تماس با ما تعلل نکنید.


برچسب ها: مشاوره خانواده ,
[ بازدید : 106 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به bama است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]