تکمیل ظرفیت کنکور

سه شنبه 10 مهر 1397
12:20
bama


تکمیل ظرفیت کنکور


تکمیل ظرفیت کنکور فرصت مغتنمی است برای داوطلبانی که در انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد پذیرفته نشده اند. این دسته از داوطلبان ناامید نباشند چون هم دانشگاه آزاد و هم دانشگاه سراسری زمانی را برای تکمیل ظرفیت اعلام می کنند و در زمانی که برای تکمیل ظرفیت اعلام می شود داوطلبان می توانند برای ثبت نام اقدام کنند. با توجه به اهمیت تکمیل ظرفیت کنکور مقاله ای را به بررسی این موضوع اختصاص داده ایم. با همراه باشید.


تکمیل ظرفیت کنکور چیست؟


پس از اعلام نتایج کنکور در پاییز هر سال دانشگاه های آزاد و سراسری، رشته محل هایی که جای خالی دارند را اعلام می کنند و به صورت جداگانه برای پذیرش فراخوان می دهند. داوطلبانی که در انتخاب رشته پذیرفته نشده اند یا از رشته و محل قبولی راضی نیستند می توانند در تکمیل ظرفیت کنکور شرکت کنند. دقت کنید که تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد و سراسری مجزا است و برای هر کدام می بایست جدا اقدام کنید. فقط داوطلبانی می توانند در تکمیل ظرفیت دانشگاه های آزاد و سراسری شرکت کنند که در کنکور سراسری شرکت کرده باشند. در ادامه مقاله تکمیل ظرفیت کنکور ،درباره زمان تکمیل ظرفیت و نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور و نیز چند نکته بسیار مهم توضیح می دهیم.


تکمیل ظرفیت کنکور سراسری


تکمیل ظرفیت کنکور سراسری یک بار برای دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی در آبان ماه انجام می شود و یک بار برای دوره های روزانه و شبانه و مجازی و پردیس خودگردان در آذر ماه. تکمیل ظرفیت به صورت اینترنتی در سایت سنجش انجام می شود. همه داوطلبانی که در کنکور سراسری 97 شرکت کرده باشند می توانند در تکمیل ظرفیت هم شرکت کنند ولی اگر در تکمیل ظرفیت پذیرفته شوند، قبولی قبلی شان لغو می شود، به خصوص داوطلبانی که در دوره روزانه پذیرفته شده اند، قبل از اقدام به تکمیل ظرفیت، به این نکته دقت کنند. نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری به این صورت است که پس از منتشر شدن دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت، داوطلبان کدرشته های محل های موردنظر خود را از دفترچه انتخاب کرده و آنها را اولویت بندی می کنند و در سایت سنجش ثبت می کنند. می توانید حداکثر 50 کدرشته را انتخاب کنید. حتما در پایان کد رهگیری را دریافت کنید و آن را در جای مطمئنی یادداشت کرده و نگهداری کنید.


تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد


تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اواخر مهر یا اوایل آبان ماه انجام می شود. در تکمیل ظرفیت آزاد شما می توانید از دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 20 کدرشته محل را انتخاب کنید. شما می توانید کد رشته های زیر مجموعه گروه آزمایشی که در کنکور آن شرکت کرده اید را در تکمیل ظرفیت انتخاب کنید؛ یعنی اگر در کنکور انسانی شرکت کرده اید در تکمیل ظرفیت کنکور هم مجاز هستید رشته های گروه آزمایشی انسانی را انتخاب کنید. اگر شما در کنکور شرکت کرده و در دانشگاه آزاد انتخاب رشته کرده اید و در شهریور ماه نام شما به عنوان قبول شده اعلام شده است، می توانید بازهم در تکمیل ظرفیت شرکت کنید ولی مانند تکمیل ظرفیت کنکور سراسری اگر در رشته ای پذیرفته شوید، قبولی شهریور ماه دانشگاه آزاد شما لغو خواهد شد. تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اینترنتی است و از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می شود. در نهایت پس از بررسی نکات مرتبط با تکمیل ظرفیت کنکور ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله لیست دانشگاه های کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی حسابداری بزنید.

اگر سوالی در زمینه تکمیل ظرفیت کنکور 97 دارید با مشاوران حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.


[ بازدید : 64 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به bama است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]