تحصیل مجدد

شنبه 31 شهريور 1397
16:39
bama

تحصیل مجدد


تحصیل مجدد ممکن است هدف شمایی باشد که دارید این مطلب را می خوانید یا اینکه از مدت ها قبل تصمیم به تحصیل مجدد گرفته اید اما از قوانین و ضوابط اون سردر نمی آورید و این باعث شده که دچار تعلل بشید. شرایط تحصیل مجدد فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی رشته های پزشکی با شرایط مجدد فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی رشته های غیرپزشکی متفاوت است. امکان دارد قصد تحصیل مجدد در مقطع کارشناسی ارشد داشته باشید و یا اینکه در جست و جوی میزان شهریه تحصیل مجدد در رشته های پزشکی باشید و یا اینکه تنها به یک گزینه برای تحصیل مجدد می اندیشید و آن تحصیل مجدد در دانشگاه سراسری است. جواب سؤالات شما پیش ماست و در ادامه مطلب نکات مهم و اساسی را اشاره کرده ایم تا با آگاهی از ضوابط و قوانین تحصیل مجدد و بدون ابهام و سردرگمی اقدام به تحصیل مجدد متناسب با شرایط و اهداف خود نمایید.


شرایط تحصیل مجدد فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی رشته های گروه پزشکی


تحصیل مجدد پزشکی ضوابط مختص به خود را داراست. بدین صورت که متقاضیان تحصیل مجدد پزشکی مستلزم این هستند که متعهد به سازمان یا مرکزی نباشند و دوره طرح خود را گذرانده باشند. همچنین آقایان با مشکل خدمت سربازی مواجه نباشند. واجد این شرایط بدون محدودیتی می توانند درکنکور سراسری شرکت نمایند و سؤالی که اینجا مطرح می شود این است که آیا متقاضیان دوره کارشناسی خود را در دانشگاه روزانه گذرانده باشند، مسلتزم این هستند که در صورت قبولی مجدد در دوره روزانه شهریه پرداخت نمایند؟ از سال 96 این قانون و مصوبه لغو گردید و امکان تحصیل مجدد پزشکی برای فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی و پذیرفته شدگان مجدد کنکور برای دانشگاه های روزانه رایگان شد.


شرایط تحصیل مجدد فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی رشته های غیر پزشکی


در سالهای گذشته برای تحصیل مجدد در مقطع کارشناسی، پرداخت شهریه برای فارغ التحصیلان دانشگاه های سراسری وجود داشت و در واقع تحصیل مجدد در دوره روزانه امکان پذیر نبود. در پی شکایت برخی از دانشجویان از عدم امکان تحصیل مجدد پزشکی به صورت رایگان، این قانون لغو گردید و هم اکنون کلیه متقاضیان می تواند در کنکور سراسری شرکت نمایند و تحصیل مجدد دانشجویان انصرافی نیز وجود دارد و شما می توانید مجدد تحصیل رایگان داشته باشید. آنچه که به عنوان شرایط تحصیل مجدد باید مورد نظر متقاضیان قرار گیرد، این است که داوطلبان مرد مشکل خدمت سربازی نداشته باشند و لزوم خدمت به سازمانی برای آنان اجباری نباشد.


تحصیل مجدد در مقطع کارشناسی ارشد


چنانچه در مقطع کارشناسی ارشد دوره روزانه تحصیل کرده اید و قصد شرکت در کنکور در همان مقطع و تحصیل مجدد در یک مقطع برای پذیرش روزانه را دارید، چنین امکانی برای شما وجود ندارد و مستلزم پرداخت شهریه شبانه خواهید بود. تحصیل مجدد در کارشناسی ارشد در صورتی که یکبار دوره روزانه همان مقطع را گذرانده باشید، نیازمند پرداخت شهریه خواهید بود. در کنار این شرایط اختصاصی، داوطلب باید شرایط عمومی همچون عدم مشکل نظام وظیفه را نیز داشته باشد.


شهریه تحصیل مجدد در رشته های پزشکی


سؤال پر تکراری که از مشاوران مرکز توسط متقاضیان و داوطلبان پرسیده می شود، شهریه تحصیل مجدد پزشکی است. بر این اساس دوستان عزیز باید توجه داشته باشند این است که پرداخت شهریه برای تحصیل مجدد در رشته های پزشکی برای فارغ التحصیلان دوره کارشناسی دانشگاه های دولتی لغو گردیده است و چنانچه دانشگاهی به این دلایل از شما شهریه دریافت می کند، اقدام آن غیر قانونی می باشد و شما می توانید جهت بررسی این امر، پیگردهای قانونی را مدنظر داشته باشید. توجه داشته باشید که فارغ التحصیلان دانشگاه های غیر دولتی در مقطع لیسانس مستلزم پرداخت شهریه در تحصیل مجدد پزشکی نیستند و آنچه که ملاک قرار می گیرد همین دوره کارشناسی است.


تحصیل مجدد در دانشگاه سراسری


مزایای تحصیل رایگان برای تمام کسانی که قصد تحصیل دارند، مقبول و دلخواه است. در سال های گذشته امکان تحصیل مجدد در دانشگاه سراسری برای کسانی که یکبار دوره لیسانس خود را در دوره روزانه گذرانده بودند، وجود نداشت و پذیرفته شدگان دانشگاه سراسری باید شهریه پرداخت می کردند. اما در طی پروسه های دادخواستی عده ای از دانشجویان این قانون لغو گردید و امکان تحصیل مجدد در مقطع لیسانس در دانشگاه های سراسری برای فارغ التحصیلان آن دوباره فراهم گردید و شما بدون پرداخت شهریه امکان تحصیل مجدد در دانشگاه سراسری را خواهید داشت.


[ بازدید : 65 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به bama است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]