انتخاب رشته ریاضی دانشگاه آزاد

يکشنبه 14 مرداد 1397
14:17
bama

انتخاب رشته ریاضی دانشگاه آزاد

در این مقاله به موضوع انتخاب رشته ریاضی دانشگاه آزاد خواهیم پرداخت. همان طور که به حساسیت و تأثیرگذاری انتخاب رشته در پذیرش دانشگاه ها و همچنین آینده شغلی و تحصیلی پی برده اید، توصیه می کنیم با اطلاعات کامل وارد مرحله انتخاب رشته ریاضی دانشگاه آزاد شوید.

برای کسب جزئیات لازم جهت داشتن انتخاب های صحیح، چینش مناسب کد رشته ها، زمان شروع انتخاب رشته ریاضی دانشگاه های آزاد ، نحوه بررسی انتخاب های داوطلبان ریاضی، معیارهای اولویت بندی و دلیل اهمیت آن و پیش بینی رتبه ها و ترازهای قبولی رشته ریاضی در دانشگاه آزاد در این مقاله همراه ما باشید.

زمان انتخاب رشته ریاضی دانشگاه آزاد

همان طور که اطلاع دارید در سال های اخیر انتخاب رشته ریاضی دانشگاه آزاد و سراسری ادغام شده اند و بر همین اساس تمامی مراحل تا قبل از انتخاب رشته هماهنگ بود. اما از مرحله انتخاب رشته به بعد مسیر دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری از هم جدا می شود و داوطلبانی که قصد انتخاب رشته ریاضی دانشگاه آزاد 97 را دارند، می بایست در دهه سوم مردادماه برای انتخاب رشته به وب سایت دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org مراجعه نمایند.

داوطلبان ریاضی ابتدا اقدام به خرید کارت اعتباریا نتخاب رتشه آزاد 97 می نمایند و پس از واریز هزینه (مبلغ 40600 هزار تومان) به حساب دانشگاه آزاد که به صورت اینترنتی انجام می شود، با فعال شدن سایت انتخاب رشته اقدام به تکیمل فرم انتخاب رشته می نمایند.

داوطلبان پس از درج 20 کد رشته که بر اساس اولویت وارد شده است و تأیید نهایی، کد رهگیری دریافت خواهند کرد که نشان دهنده ی تکمیل انتخاب رشته می باشد.

نحوه بررسی انتخاب های داوطلبان

در سال های گذشته (قبل از 92) نحوه بررسی انتخاب ها تفاوتی با سال های اخیر داشت. در سال های گذشته ابتدا انتخاب اول تمامی داوطلبان مورد بررسی قرار می گرفت و بعد انتخاب دوم آن ها (ابتدا انتخاب اول داوطلب بررسی می شود و بعد انتخاب اول داوطلب بعدی) بنابراین در صورتی که در گزینه اول انتخاب رشته قبولی حاصل نمی شد، احتمال قبولی در سایر انتخاب ها نیز بسیار ضعیف بود.

اما بر اساس تغییرات ایجاد شده پس از بررسی انتخاب اول داوطلب، در صورتی که رتبه قبولی کسب نشده باشد، گزینه دوم مورد بررسی قرار می گیرد. به همین ترتیب تا گزینه 20 ام و بعد از مشخص شدن نتیجه پذیرش این داوطلب، فرم داوطلب بعدی بررسی می شود. بنابراین در حال حاضر اولویت بندی انتخاب ها و چینش آنها در فرم انتخاب رشته حائز اهمیت است.

برای اولویت بندی موارد زیر را فراموش نکنید:

  1. علاقه مندی به رشته
  2. شناخت کامل رشته ها و زیرگروه های ریاضی
  3. انتخاب واحدهایی با سطح علمی بالا
  4. اطلاع از بازار کار رشته مورد نظر و در نظر داشتن توانایی خود.
  5. توجه به تعداد تراز کسب شده

پیش بینی رتبه قبولی ریاضی در دانشگاه آزاد

با توجه به اینکه رتبه قبولی دانشگاه ها در سال های مختلف تحت تأثیر عوامل زیادی از جمله ظرفیت دانشگاه ها، ترازعلمی داوطلبان تحت تأثیر عوامل زیادی از جمله ظرفیت دانشگاه ها، تراز علمی داوطلبان در هر سال، تمایل و علاقه داوطلبان به رشته های موجود در گروه ریاضی، می باشد. بنابراین انتظار پیش بینی دقیق رتبه قبولی هر رشته صحیح نمی باشد و باید انتخاب رشته ریاضی دانشگاه آزاد با دقت انجام دهید.

ترازهای قابل قبول ریاضی دانشگاه آزاد

رشتهواحدرتبه
مهندسی مکانیک واحد علوم و تحقیقات8054
مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات7360
مهندسی معماری واحد تهران مرکزی6942
مهندسی صنایع واحد تهران جنوب6500
مهندسی صنایع واحد تهران مرکزی6283
مهندسی کامپیوتر- نرم افزار واحد تهران مرکزی6229
مهندسی معماری واحد تهران جنوب6125
مهندسی کامپیوتر- نرم افزار واحد تهران جنوب6013
مهندسی معماری واحد تهران شمال5666
مهندسی پزشکی واحد پزشکی تهران5652
مهندسی صنایع واحد تهران شمال5648
مهندسی کامپیوتر- فناوری اطلاعات واحد تهران جنوب5386
مهندسی کامپیوتر- فناوری اطلاعات واحد تهران مرکزی5337
مهندسی معماری واحد تهران غرب5314
مهندسی صنایع واحد تهران غرب5276
مهندسی پزشکی واحد تهران مرکزی5196
مهندسی پزشکی واحد تهران جنوب5149
مهندسی کامپیوتر- فناوری اطلاعات واحد تهران شمال4993
مهندسی صنایع واحد کرج4718
مهندسی معماری واحد تهران شرق4414
مهندسی مواد و متالورژی - مهندسی مواد واحد علوم و تحقیقات2522
مهندسی معماری واحد رودهن1785
مهندسی نقشه برداری واحد تهران جنوب1635

در نهایت پس از بررسی انتخاب رشته ریاضی دانشگاه آزاد ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله بزنید.


[ بازدید : 88 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به bama است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]