پرستاری بدون کنکور

شنبه 13 مرداد 1397
14:51
bama

شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پرستاری 97

در این مقاله شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پرستاری 97 مورد بررسی قرار می گیرد. داوطلبانی که قصد شرکت در رشته پرستاری دارند با مطالعه مقاله شرایط ثبت نام بدون کنکور پرستاری 97 از راه دیگر تحصیل در رشته پرستاری بدون شرکت در آزمون سراسری مطلع خواهند شد. همان طور که می دانید داوطلبان زیادی قصد شرکت در رشته های پزشکی و پیراپزشکی را دارند که تعداد محدودی به خواسته ی خود می رسند، مابقی داوطلبان می توانند در صورتی که از شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پرستاری 97 برخوردار شوند، این راه را انتخاب کنند.

ابتدا باید بگوییم که بدون کنکور پرستاری وجود دارد اما شرایط ورود به آن کمی متفاوت تر از سایر رشته ها است. داوطلبانی که قصد تحصیل در رشته بدون کنکور پیراپزشکی را دارند، می توانند در رشته کاردانی وارد پردیس های خودگردان شوند که شرایط بعد از تحصیل خواهند داشت. اما این سبک ورود به دانشگاه برای برخی از رشته ها وجود دارد و رشته پرستاری به این صورت نیست. داوطلبانی که قصد دارند در رشته پرستاری بدون کنکور شرکت کنند، برای اطلاع از شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پرستاری 97 با ادامه مقاله همراه ما باشید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور پرستاری

داوطلبان عزیزی که قصد دارند در رشته بدون کنکور پرستاری 97 شرکت کنند، تنها یک راه پیش رو خواهند داشت و تحصیل مستقیم در ایران انجام نمی شود. به همین علت همه داوطلبان قادر به تحصیل در رشته پرستاری بدون کنکور نیستند.

  • اولین شرط، تحصیل داوطلبان در یکی از رشته های تجربی یا ریاضی و فیزیک در دوران دبیرستان است. بنابراین داوطلبانی که در سایر رشته ها به تحصیل پرداخته اند، مجاز به ثبت نام نیستند.
  • دومین شرط گذراندن 72 واحد درسی در خارج از کشور است که این 72 واحد خود شرایطی دارد که در مباحث بعدی به طور مفصل راجع به آن صحبت خواهیم کرد.
  • معدل 72 واحد پاس شده باید بیش از 15 باشد.
  • معدل دوران دبیرستان (دیپلم) باید بالای 16 باشد.

تا به اینجا با شروط و نحوه ی پذیرش پرستاری بدون کنکور 97 آشنا شده اید. در ادامه شرایط و مقررات بیشتری را خواهیم گفت.

ضوابط شرکت در کارشناسی بدون کنکور پرستاری

همان طور که در شرایط ثبت نام گفته شد، داوطلبان باید 72 واحد درسی را در خارج از کشور بگذرانند. اما این بند خود شرایط خاصی دارد که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

  • 72 واحد درسی (چارت درسی) باید مطابق چارت درسی ایران باشد و 72 واحد پاس شده مورد تأیید وزارت بهداشت و وزارت علوم باشد.
  • دانشگاه و کشوری که در آن به تحصیل می پردازید باید مورد تأیید وزارت بهداشت و وزارت علوم باشد.

وزارت بهداشت هر چند ماه یک بار لیست دانشگاه و کشورهای مورد تأیید را در سایت وزارت بهداشت قرار می دهد. بنابراین قبل از اقدام به تحصیل ابتدا تأییدیه تحصیل را دریافت کنید. از شرایط مهم دیگر برای آقایان، انجام خمت سربازی است و بعد از اتمام سربازی می توانند درخواست پذیرش دهند. با توجه به شرایط گفته شده در صورتی که از تمامی شرایط برخوردار بودید، می توانید دانشگاه های ارائه دهنده رشته پزشکی را مورد بررسی قرار دهید و شرایط ثبت نام هر دانشگاه را مطالعه کنید. و یکی از آن ها را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که برخی از دانشگاه ها قبل از پذیرش دانشجو در دانشگاه ها، دوره های (کالج) چند ماهه (در هر کشور متفاوت است) برگزار می کنند و بعد از آن با آزمون ورودی و یا بدون آزمون و بر اساس وضعیت تحصیل و نمرات اخذ شده داوطلبان وارد دانشگاه می شوند.

در ضمن داوطلبانی که قصد دارند بورسیه تحصیلی بگیرند، باید معدل 72 واحد گفته شده بالای 17 باشد. لازم به ذکر است که بعد از تمامی مراحل، داوطلبان درخواست پذیرش به یکی از دانشگاه های ایران ارسال می کنند و با بررسی وضعیت داوطلب در کمیسیون محل تحصیل و پذیرش یا عدم پذیرش او مورد بررسی قرار می گیرد. داوطلبان تنها می توانند انتقالی را به یکی از پردیس های خودگردان بگیرد. بنابراین کارشناسی پرستاری بدون کنکور در دانشگاه پیام نور، آزاد، غیر انتفاعی، سراسری، روزانه و شبانه و ... امکان پذیر نیست.


به داوطلبان عزیز پیشنهاد میکنیم بعد از مطالعه شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پرستاری 97 مقاله پرستاری بدون کنکور را نیز مطالعه کنند.


[ بازدید : 68 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به bama است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]