فرايند اقدام معافيت كفالت 97

چهارشنبه 27 تير 1397
9:01
bama

در اين مقاله به موضوع فرايند اقدام معافيت كفالت 97 خواهيم پرداخت. خدمت سربازي امر مقدسي است كه از سال 1304 در ايران به تصويب رسيد و تاكنون شاهد تغييرات گسترده اي در مفاد و قانون خدمت سربازي بوده ايم. افرادي كه مشمول خدمت سربازي مي شود كه در ايران از سن 18 سالگي تمام تا 50 سالگي تمام است، به مدت 21 ماه به دوره سربازي مشغول مي شوند و خدمت عمومي به همه ي افراد كه به سن قانوني رسيده اند، اجباري مي شود. مگر برخي از افراد با شرايط خاص كه مي توانند معافيت و يا كسري خدمت دريافت كنند. در آيدانيتو مي توانيد از مفاد و قوانين، شرايط و انواع معافيت ها و كسري خدمت ها با آخرين تغييرات مطلع شويد. در مقالات پيشين راجع به معافيت كفالت صحبت كرديم و از شرايط و انواع معافيت ها به طور مجزا و مفصل آگاه شديد. در اين مقاله به فرايند اقدام معافيت كفالت 97 خواهيم پرداخت تا با مراحلي كه قرار است در صورت استفاده انجام دهيد آشنا شويد. به مشمولان خدمت توصيه مي كنيم براي اطلاع از فرايند اقدام معافيت كفالت 97، در اين مقاله با ما همراه باشند.

مراحل رسيدگي به درخواست معافيت كفالت

  • در مرحله ابتدايي نياز است شناسه دفترچه راهنماي الكترونيكي خدمت وظيفه عمومي را از اينترنت دريافت نماييد و فرم هاي مشخص شده جهت شرايط معافيت خود را پر نماييد و مدارك خواسته شده را جمع آوريد كنيد. مدارك مورد نياز جهت كفالت به دو دسته تقسيم مي شود، مدارك عمومي و مدارك اختصاصي كه با توجه به شرايط كفالت دارد، مي توانيد از مدارك معافيت هر يك از انواع كفالت ها كه در آيدانيتو ثبت شده است، مطلع شويد.
  • مرحله بعدي مراجعه به دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس + 10) است، مشمولان خدمت در اين مرحله به دفاتر پليس + 10 مراجعه مي كنند و مدارك جمع آوري شده را تحويل مي دهند و درخواست معافيت كفالت در سامانه دفاتر پليس +10 ثبت مي شود و به تأييديه ثبت درخواست و ارسال پرونده از طريق رابطين به وظيفه عمومي رسيدگي كننده دريافت مي شود.
  • در مرحله بعد استعلام از اداره ثبت احوال محل تولد پدر و مادر مشمول (و يا ساير مكفولين) انجام مي شود تا صحت مدارك و مدارك شناسايي تأييد شود، استعلام از سوي وظيفه عمومي رسيدگي كننده و يا دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي گرفته مي شود.
  • در مرحله بعد از استعلام بررسي نهايي پرونده توسط وظيفه عمومي انجام مي شود و ارسال دعوت نامه براي مشمولين جهت حضور در هيئت از طريق پست و يا پيامك در صورت احراز شرايط معافيت انجام مي شود.
  • بعد از بررسي هاي اوليه در صورتي كه شرايط معافيت براي مشمولين تشخيص داده شود، جلسه هيئت جهت رسيدگي برگزار مي شود.
  • مشمولان خدمت سربازي كه قصد دارند از معافيت كفالت استفاده نمايند، مي بايست مراحل گفته شده جهت تأييد معافيت را سپري كنند و در صورتي كه شامل شرايط معافيت شوند، با آن موافقت مي شود و اما در صورتي كه تأييد نشود، در مدت زمان مشخص شده مي بايست خود را معرفي كنند.

به مشمولان خدمت سربازي يشنهاد ميكنيم پس از مطالعه فرايند اقدام معافيت كفالت 97 براي اطلاعات بيشتر به مقاله بيماري هاي قابل بررسي كفالت 97مراجعه نمايند.


جهت اطلاع از مراحل معافيت كفالت مي توانيد از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور بدون گرفتن كد با9099071973 تماس حاصل نماييد.
پاسخگويي از ۸ صبح الي ۱۲ شب حتي ايام تعطيل
به دليل شلوغي خطوط در صورت شنيدن صداي بوق اشغال مجددا تلاش نماييد

[ بازدید : 57 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به bama است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]