مشاوره خانواده

يکشنبه 25 آذر 1397
13:24
bama

مشاوره خانواده


خانواده اولین نهادی است که هر انسانی با آن مواجه می شود و روابط درون خانواده اولین روابط زندگی هر فردی هستند. شخصیت ما در خانواده و به واسطه تأثیری که از پدر، مادر و سایر اعضای خانواده می گیریم شکل می گیرد.

بدون شک تجربیات کسی که در یک خانواده سالم رشد کرده با کسی که اولین مواجه اش با هیجانات منفی مثل اضطراب، خشم و... در محیط خانواده است، متفاوت هستند.

متأسفانه بعضی خانواده ها سرشار از تعارض اند و عواملی مثل اعتیاد، طلاق، خشونت، کمبود صمیمیت و... به همه اعضا آسیب جدی وارد می کنند. در چنین شرایطی اگر اعضای خانواده آگاه باشند با کمک افراد متخصصی مثل یک روانشناس یا مشاوری که در حوزه خانواده و مسائل آن تجربه داشته باشد، آسیب های وارده را درمان می کنند. در غیر این صورت مشکلات عمیق تر و شدیدتر می شوند.

مشاوره خانواده تلفنی


مشاوره خانواده یکی از شاخه های تخصصی علم مشاوره است و همان طور که از نامش مشخص است بر خانواده و تعاملات اعضای آن تمرکز دارد.

کسانی که در رشته مشاوره خانواده تحصیل می کنند، در صورتی که در این رشته فارغ التحصیل شوند و تجربه و تخصص کافی داشته باشند، می توانند با ارائه خدمات مشاوره ای به حل تعارضات داخل یک خانواده کمک کنند.

خدمات مشاوره خانواده تلفنی


ما انسان ها در هر جایگاهی به مشاوره خانواده و راهنمایی نیاز داریم. با توجه به مشغولیت ها و مسئولیت های بسیار زیاد آدم ها در عصر حاضر، استقبال از مشاوره های غیرحضوری از همیشه بیشتر شده است. یکی از این انواع خدمات مشاوره ای، مشاوره تلفنی است و طرفداران مشاوره خانواده تلفنی روز به روز بیشتر می شوند.

ممکن است بعضی از ما فکر کنیم که مشاوره تلفنی بی فایده است اما تجربه نشان می دهد که مشاوره خانواده تلفنی می تواند در شرایطی حتی از مشاوره حضوری هم سودمندتر باشد.

مشاوره خانواده تلفنی در موقعیت های متعددی یاری رسان افراد است. به عنوان مثال بعضی افراد ساکن شهرهایی هستند که مراکز مشاوره در آن ها وجود ندارند یا آن قدر زندگی پر مشغله ای دارند که نمی توانند در جلسات حضوری شرکت کنند. در ضمن خدمات مشاوره خانواده تلفنی از مشاوره حضوری مقرون به صرفه تر است.

از دیگر مزیت های مشاوره خانواده تلفنی می توان به این موضوع اشاره کرد که گاهی اوقات یک بحران آن قدر شدید است که فرد احتیاج دارد در لحظه با کسی صحبت کند و در چنین وضعیتی امکان حضور در یک جلسه مشاوره حضوری وجود ندارد.

به عنوان مثال تصور کنید که مادری در ساعت 9 شب، در اتاق فرزند نوجوانش مواد مخدر پیدا می کند. احتمالاً او از نظر روانی دچار شوک شدیدی می شود و احتیاج دارد که در لحظه از کسی کمک بگیرد. در این شرایط صحبت کردن با یک دوست مفیدتر است یا مشاوری با تجربه که می تواند راهکارهایی مفید ارائه دهد؟

مشاوره خانواده تلفنی در آیدانیتو


آیدانیتو یک فضای هوشمند آموزش و مشاوره است. مشاوره خانواده متخصص و با تجربه ما در این فضا، در حوزه های مختلف خانواده به مخاطبان خدمات مشاوره ای ارائه می دهند.

چنانچه در زمینه مسائل خانوادگی مثل ازدواج، طلاق، اعتیاد اعضای خانواده، خیانت، مسائل جنسی، اختلالات روانی اعضای خانواده و مسائل و مشکلات کودکان، نوجوانان و جوانان به مشاوره نیاز دارید، می توانید از خدمات مشاوره خانواده تلفنی در آیدانیتو استفاده کنید.

در ادامه مطالعه مقاله « مشاوره خانواده » را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره خانواده تلفنی می توانید با مشاوران مختصص و باتجربه آیدانیتو تماس بگیرید.


برچسب ها: مشاوره خانواده ,
[ بازدید : 48 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به bama است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]